ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

همزمان با تلاش برای ادامه تحریم تسلیحاتی

آیا امریکا در تدارک

ضربه غافلگیر کننده به ایران است؟

 
 
 

 

 

آیا فصل تازه فشارهای امریکا علیه ایران به تلاش برای تجدید تحریم تسلیحاتی ایران ختم می شود و یا ترامپ برای به حاشیه بردن اخبار مرگ بر اثر کرونا در امریکا، ناتوانی پزشکی و فلج اقتصادی و عقب افتادن رسوای امریکا از چین دست به یک ماجراجوئی نظامی علیه ایران خواهد زد؟

فعلا تلاش برای ادامه تحریم های تسلیحاتی در صدر خبرهای مربوط به ایران است اما همزمان با این تلاش جابجائی های نظامی مشکوکی در اطراف ایران در جریان است. از جمله توسعه پایگاه نظامی امریکا در ۱۱۵ کیلومتری مرزهای ایران.

امریکا کار گسترش باند فرودگاه پایگاه الحریر در نزدیکی شهر اربیل در کردستان عراق آغاز کرده است. این پایگاه در 75 کیلومتری شرق اربیل و 115 کیلومتری مرزهای ایران قرار دارد و ضمن آنکه نزدیک‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی به مرزهای ایران است، مجهز به سامانه‌های دفاعی و جنگنده‌های هجومی و رادارهای پیشرفته و سیستم‌های شنود آمریکایی می‌باشد.

همزمان شدن جابجایی‌ها و اقدامات جدید آمریکا در عراق با افزایش تحرکات داعش در استان‌های مختلف عراق ، ظنّ تلاش واشنگتن برای ناامن سازی مجدد عراق و ایجاد بهانه برای دور زدن مصوبه پارلمان و تداوم حضور در این کشور را تقویت کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: