ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 اردیبهشت

بی خیالی مردم

و سیاست بازی حکومت

 
 
 

 

 

شاید در هیچ کشوری مانند ایران خطر کرونا از سوی اکثریت مردم غیر جدی تلقی نشده باشد و در هیچ کشوری سهل انگاری حکومت برای روشنگری درباره این خطر در حد ایران نباشد. بخش مهمی از دلیل این پدیده حاصل بی اعتمادی متقابل حکومت و مردم به یکدیگر و بی صداقتی حکومت برای گفتن دلیل واقعی نرفتن به سوی قرنطینه کامل چند هفته ای ایران و ختم کرونا در ایران است. نگفتن این واقعیت که حکومت توان اقتصادی قرنطینه را ندارد و از شورش گرسنگان می  ترسد. این واقعیت که در بحث های پشت صحنه به این نتیجه رسیده اند که مرگ چند ده و یا حتی چند صد هزارنفر از کرونا تلفات کمتری است به نسبت سرکوب شورش مردم به قیمت کشتار 3 میلیون نفر و تازه سرانجام آن نیز معلوم نیست که به جنگ داخلی ختم نشود! محصول این وضع بزودی بصورت مرگ وسیع مردم، پایان توان و انرژی کادر پزشکی و پرستاری کشور و فرو رفتن ایران در یک شوُک بزرگ است. این پیش بینی بسیاری از پزشکان و متخصصان داخل کشور است. بی اعتمادی به سیاست های پنهان حکومت تا حدی است که گفته می شود بسیاری از داروهائی که بعنوان داروی ضد کرونا در کشور تبلیغ می شود در حقیقت داروی مرگ زودهنگام مبتلایان به کرونا پس از بهبود ظاهری چنده روزه است. این داروها چنان تبلیغ شده اند که برای آنها بازار سیاه نیز شکل گرفته  است و این درحالی است که کرونا هیچ داروی برای درمان ندارد و همه  داروهایی که درایران تبلیغ می شوند نه تنها کلاهبرداری از مردم است، بلکه توجیه کننده مرگ کسانی است که ظاهرا از کرونا نجات یافته اند اما اندک زمانی بعد براثر انواع بیماری هایی فوت کرده اند که ناشی از همین داروها و در واقع کروناست.

فیلمی که می بینید تنها گوشه ای از بی خیالی و خوش خیالی مردم نسبت به خطری است که ذکر شد. درعین حال، درحالیکه دولت و مردم دل خودشان را به بستن "ماسک" در مقابل دهان و بینی خوش کرده اند، سخنان نرم و بی پشتوانه اجرائی وزیر بهداشت نیز اشاره ایست به آنچه ما با صراحت نوشتیم. او روز گذشته گفت: از برخی شهروندان گله دارم؛ خیلی قضایا را عادی فرض کرده اند. امروز یافته‌های جدید نشان می‌دهد که هر فردی به این بیماری مبتلا شده، ممکن است دوباره نیز مبتلا شود. درب اماکن متبرکه تا اطمینان کامل از سلامت مردم باز نخواهند شد.

شاید تأخیر در برگزاری کنکور، باعث ایجاد اضطراب شود اما تأخیر را اگر به قیمت تأمین سلامتی مردم باشد باجان و دل می‌پذیریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: