ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آخرین هفته های مجلس ششم نیز همینگونه گذشت

از خواب بیدار شدن مجلس دهم

در 90 دقیقه پایانی کار این مجلس!

 
 
 

 

 

مجلس دهم که بزودی کارش تمام می شود و صندلی های آن تحویل جانشینان نمایندگان کنونی می شود، در دقیقه 90 موجودیت خود شتابزده طرح هائی را تصویب می کند و نمایندگانش نظراتی را میدهند که طی 4 سال گذشته باید تصویب می کردند و می زدند. از جمله این طرح ها محدود کردن اختیارات شورای نگهبان و تعیین ضوابط برای انتخاب حقوقدان های شورای نگهبان است که مجلس باید آنها را پس از معرفی تائید کند.

شتاب مجلس در آخرین هفته ها و روزهای خود بسیار شبیه شتاب مجلس ششم در آخرین هفته های آن است. در آن مجلس هم مهم ترین طرح، یعنی طرح قانون مطبوعات مطرح و حتی به مرحله تصویب هم رسید که در آخرین ساعات شیخ مهدی کروبی از دیدار با رهبر به مجلس بازگشت و اعلام کرد که حکم حکومتی اینست که این قانون تصویب نشود و واگذار شود به مجلس بعدی. در مجلس بعدی هم که با اکثریت راستگرایان تشکیل شد آن قانون از دستور کار خارج شد و به این ترتیب همان طرح سعید امامی که با افشای آن توسط روزنامه سلام این روزنامه توقیف شد بعنوان قانون مطبوعات باقی ماند. نه مجلس ششم و نه مجلس هفتم نتوانستند و نخواستند آن را اصلاح کنند.  مدیر مسئول روزنامه سلام که در زمان حیات آقای خمینی نایب رئیس مجلس بود و عزیز کرده آقای خمینی، یعنی حجت الاسلام "خوئینی ها" که حالا آیت الله شده، به پای میز محاکمه کشیده شد و برای مدتی طولانی از هر نوع فعالیت سیاسی محروم شد!

مصوبه مجلس کنونی درباره حقوقدانان شورای نگهبان و تلاش برای کشیدن مرز با ذغال سیاه دور شورائی که روی مجلس غش کرده شبیه همان تلاش برای اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم است.

عباسعلی خان کداخدائی که برای خودش کدخدای شورای نگهبان شده و تمرین ریاست جمهوری و شاید نخست وزیری می کند، خطاب به علی مطهری که از شورای نگهبان بدلیل رد مصوبه مورد بحث مجلس انتقاد کرده بود گفت:

"مخالفت مجلس و ایشان (مطهری) با نظارت استصوابی مصداق فرار از قانون و آنارشیسم است."

در پاسخ وی روز گذشته مطهری نیز در نوئیتر خود نوشت:

«‌آنارشیسم نحوه اجرای نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان یعنی ملاک قرار دادن امیال و گرایشهای فردی چند تن از اعضای شورا در بررسی صلاحیت نامزدهاست نه اعتراض به این رفتار. آقای کدخدایی! بهتر است از ملت به خاطر ضربه زدن به نظام عذرخواهی کنید»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: