ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی:

گام های لغو شرایط کرونا

بعد از عید فطر برداشته می شود!

 
 
 

 

 

روحانی در جلسه روزگذشته ستاد مقابله با کرونا:

روز قدس امسال در ۲۱۸ شهرستانی که وضعیت آن‌ها سفید است و نماز جمعه در آن برقرار است.  برای تهران دستورالعمل ویژه‌ای در نظر گرفته شده، تهران شرایط قرمز قرار دارد؛ اما خیلی سخت است به عنوان پایتخت در آن خبری نباشد و طبق تصمیم گیری مراسم روز قدس به سپاه سپرده شده و از یک مبدا تا انتها حرکتی به وسیله خودرو که در واقع حرکت تبلیغی است انجام می‌شود و اجتماع مردمی نداریم. بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر برگزار شود، اما نه در مصلا‌ها و اماکنی که اجتماعی بزرگ مثل سال‌های گذشته انجام می‌شد، بلکه هر مسجدی می‌تواند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نماز را برگزار کند. مردم هم در منازل خود می‌تواند نماز را بخواند.

بنا شد صحن‌های اماکن مقدس بعد از ماه مبارک رمضان در چارچوب دستورالعمل‌های تعیین شده بازگشایی شوند، ولی همچنان رواق‌ها و حرم‌ها بسته خواهند ماند. بنا شد فعلا سه ساعت صبح و سه ساعت بعد از ظهر در‌های صحن باز شود تا مردم با حضور در صحن‌ها به اعمال زیارتی خود پرداخته، ولی این توقف نباید بیش از حد باشد؛ البته این آغاز کار است و هر چه به جلوتر برویم شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.

رستوران‌ها نیز بعد از ماه مبارک رمضان در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرند. کنکور نیز در چارچوب همین پروتکل‌ها انجام خواهد شد. دانشگاه‌ها غیر از رشته‌های پزشکی که اکنون نیز فعال هستند فعالیت خود را از ۱۷ خرداد در حوزه آزمایشگاه و کارگاه‌ها آغاز خواهند کرد.

فعالیت‌های ورزشی بازگشایی خواهند شد البته این کار باید در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و بدون تماشاچی باشد. در این ایام هتل‌ها کاملا بسته نیستند صرفا قسمت رستوران آن‌ها بسته بود. هتل‌ها باز بود مردم می‌توانستند به هتل بروند و حتی می‌توانستند به رستوران هتل بگویند که غذا را برایشان به اتاق هتل بیاورد، اما بعد از ماه مبارک رمضان رستوران هتل‌ها نیز فعال خواهد شد.

رسانه های خارجی فشار می آوردند که مملکت تعطیل شود و همه چیز بهم بریزد. هنوز دوران سختی تمام نشده است اما همچنان با این ویروس خطرناک رو به رو هستیم.

کنار گذاشتن دستورالعمل‌ها می‌تواند تعداد مبتلایان را افزایش دهد و ما دوباره دچار مشکل شویم. نه باید دلهره ایجاد کنیم و نه بی‌تفاوتی. ما در کشور دعوای نان و جان یا جان و دین نداریم. دین، نان و جان در کنار هم هستند.

باید فرد مبتلا از جامعه جدا شود و کسی که مبتلا می‌شود هم به خودش خبر دهیم و هم به خانواده و محل کارش؛ اما این کار با اینکه تصمیم ستاد کرونا بوده است، انجام نمی‌شود در مواردی هم به خود بیمار هم گفته نمی‌شود و در زمینه تشخیص بیماری میان دستگاه‌های مختلف ناهماهنگی وجود دارد. باید دستور العمل‌های روشنی به تمام مراکز درمانی در این زمینه ابلاغ شود.

مردم باید به مسوولان و متخصصین اعتماد کنند و هر چه شفافیت و صداقت ما بیشتر باشد اعتماد مردم نیز بیشتر می‌شود، هر چه همکاری‌های دستگاه‌ها بیشتر باشد اعتماد مردم بیشتر می‌شود. وقت برای دعوا زیاد داریم الان نه وقت دعوا بلکه وقت اتحاد است. باید با مردم صادق باشیم و البته صدای مردم را هم بشنویم و آن‌ها را برای حداقل چند ماه زندگی با کرونا آماده کنیم؛ ممکن است مناطق سفید، زرد شود و بنابراین مراقبت لازم است باید بدانیم دوران کرونا تمام نشده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 مه 2020

 
 

اشتراک گذاری: