ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 فروردین 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 فروردین

ایران و امریکا

سرلیست فاجعه کرونا خواهند شد؟

 
 
 

 

پیش بینی غیر قابل تصوری نیست که کرونا در ایران، علیرغم همه جانفشانی پزشکان و پرستاران به فاجعه ای عظیم تبدیل خواهد شد. مردم بی اعتماد به هر حرف و عمل و وعده حکومتی که حتی اکثریت آنها هشدارهای مربوط به خطر کرونا را هم باور نمی کنند و یا اگر اندک باوری هم به آن دارند، نمی توانند در قرنطینه خانگی بمانند و برای تامین معاش روزانه از خانه بیرون می آیند، دست در دست  ناتوانی های اقتصادی و سیاسی و ناتوانی حکومت در اتخاذ تصمیمی واحد و به اجرا گذاشتن آن فاجعه را خواهد آفرید. بخشی ازاین فاجعه روی داده اما آمار واقعی آن را اعلام نمی کنند. آنچه روز گذشته در خیابانها و در ایستگاه های مترو مردم شاهد آن شدند محصول این مجموعه ایست که دربالا به آن اشاره شد.

حریرچی معاون وزارت بهداشت روز گذشته درهمین ارتباط گفت: ترافیک امروز تهران ما را نگران کرد. این ترافیک و سرنشینان اتومبیل ها می‌توانند ویروس را به منزل یا محل کار انتقال دهند. فاصله گذاری اجتماعی باید به حداکثر برسد. اگر ارتباطات افزایش یابد، حتما با اوج بیماری روبرو می شویم.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران: به خاطر فاصله افتادن و عملیاتی نشدن بسته‌های حمایتی و گلایه‌های مردم از وضع موجود، باید تصمیم‌های قاطع تر، کاراتر و سریع تر گرفته شود.

وزیر بهداشت در نامه‌‌ای به روحانی نسبت به دستور وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و کسب و کارها اعتراض کرد.  او در بخشی از نامه خود نوشت: هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره شعله‌‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

دولت توان، اختیارات و قدرت اقتصادی تامین زندگی و معیشت مردم را ندارد تا قرنطینه عمومی اعلام کند. محاصره اقتصادی و تمرکز پول در نهادهائی که زیر مجموعه بیت رهبری هستند و مستقل از دولت عمل می کنند دو تیغه قیچی فلج کنونی دولت است. بخشی از آن موضع گیری های  ناشیانه  رهبر جمهوری اسلامی از پیش از 22 بهمن و انتخابات 2 اسفند که ویروس کرونا را منکر شد، آن مخالفتی که با قرنطینه قم کرد و آن استدلال هائی که در سیما و از زبان یک باصطلاح ویروس شناس مطرح شد و کرونا را ساخته شده برای کشتن شیعیان ایران اعلام کرد و سپس رهبر همان را در سخنرانی خود تکرار کرد و.... همه را باید رهنمودهای همان نهادهای اقتصادی وابسته به بیت رهبری دانست که همچنان حاضر به همکاری با دولت برای قرنطینه عمومی و تامین هزینه آن نیست!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: