ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 اسفند 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس کمیته بین المللی المپیک

رباط های هوشمند پیشگیری

راه "کرونا" را به المپیک پکن بستند

 
 
 

 

 

تدارکی که چین برای المپیک زمستانی پکن دید و اجازه نداد ویروس کرونا به این المپیک حمله کرده و اخبار آن در صدر اخبار مسابقات قرار بگیرد، یک شاهکار تکنولوژیک بود که غرب ترجیح داد درباره آن سکوت کند. باکمال تاسف بسیاری از ایرانیانی که زیر چتر اخبار مغرضانه و تحریف شده غربی قرار دارند، این خبر را که یک روز پس از پایان المپیک زمستانی پکن در پیک نت منتشر شد باور نکردند و حتی زیر آن مطلب پیام هایی در نفی آن نوشتند. اکنون، تازه خبر مصاحبه "توماس باخ" رئیس کمیته بین المللی المپیک، در کنفرانس خبری 29 بهمن ماه گذشته شده است. او در این مصاحبه می گوید:

«مدیریت حلقه بسته المپیک زمستانی با نرخ ابتلای تقریبا 0.01 درصد بسیار موفق عمل  کرد. می‌توان گفت حلقه بسته ایمن‌ترین جا روی کل سیاره زمین بود و یا دستکم یکی از  ایمن‌ترین مکان‌های روی زمین.

مدیریت حلقه  بسته شامل افراد ورودی و خروجی، حمل و نقل، امکانات رفاهی، صرف غذا، رقابت‌ها،  مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه و دیگر مکان‌های مرتبط با المپیک زمستانی  بود.

تمامی  ورزشکاران خارجی و پرسنل مرتبط با آنها که برای شرکت در المپیک زمستانی به چین  آمدند از قرنطینه متمرکز 21 روزه معاف شدند اما آنها می‌بایست کل دوره واکسن کرونا  دستکم 14 روز قبل از ورود می‌گذراندند

به همین منظور  فرودگاه پایتخت فضاهای پارکینگ ویژه، مناطق ویژه برای پرسنل، گذرگاه‌ها و مسیرهای  ویژه المپیک زمستانی پیش بینی و ایجاد کرده بود تا حلقه بسته کاملی که به وجود آمده  با دیگر مناطق تداخل نداشته باشد و مسافران عادی با پرسنل المپیکی ارتباطی نداشته  باشند.

هزاران وسیله  نقلیه المپیک زمستانی بیش از سه بار در روز ضدعفونی می‌شدند. البته ناگفته نماند یک  مرتبه از این ضدعفونی سه گانه با تجهیزات ضداپیدمی پیشرفته و با دمای 60 درجه  سانتیگراد صورت می‌گرفت.

در طی برگزاری  المپیک زمستانی پکن، صدها «پرسنل هوشمند پیشگیری از اپیدمی» در مکان‌های بزرگ  برگزاری رقابت‌ها و هچنین دهکده‌های المپیک زمستانی به ارائه خدمات  پرداختند.

در مقابل صفحه  نمایش این افسرهای هوشمند پیشگیری از اپیدمی نیازی نبود که ورزشکاران ماسک خود را  از صورت بردارند بلکه فقط باید کارت شناسایی خود را به آن نشان دهند. به این ترتیب  هشت فاکتور مثل شناسایی هویت، اندازه گیری هوشمند دمای بدن، پیشینه سلامت و نتیجه  تست اسید نوکلئیک در یک ثانیه در دسترس قرار  می‌گرفت.

ربات‌های  ضدعفونی کننده ظرفیت حمل 16 لیتر مایع ضدعفونی را داشتند و محیط برابر با 36 متر  مربع را در یک دقیقه ضدعفونی می  کردند.

اقدامات  موشکافانه، بسیار دقیق و دوراندیشانه چین در خصوص پیشگیری از اپیدمی کرونا باعث شد  ورزشکاران خارجی شرکت کننده در المپیک زمستانی احساس امنیت واقعی داشته باشند و این  راحتی و آرامش خیال خود بابت عدم ابتلا به کرونا را بازتاب  دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  28 فوریه 2022

 
 

اشتراک گذاری: