ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لاوروف وزیرخارجه روسیه:

روسیه وارد اوکراین شد

تا از جنگ اتمی جلوگیری کند

 
 
 

 

 

لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی با اشاره به فشار همه جانبه اروپا و امریکا به این کشور در مورد ورود ارتش روسیه به اوکراین گفت: چطور عراق که هزاران کیلومتر با خاک امریکا فاصله داشت برای آن کشور تهدید حساب می شد ولی اوکراین که چسبیده به مرزهای کشور ماست و علیه ما  فعالیت می کند هیچ تهدیدی متوجه امنیت ملی ما نمی کند؟ برای ما واضح است که آمریکایی ها توجهی به هشدارهای ما نکرده و بعد از اتحاد شوروی و تعهد به عدم گسترش ناتو به سمت روسیه همواره به ما دروغ گفتند.

(لاوروف پس از دیدار با وزیر خارجه انگلستان که پیش از ورود ارتش روسیه به اوکراین به مسکو سفر کرده بود گفت «این خانم اصلا حرف حالیش نمیشه!». پوتین نیز پس از گفتگوی تلفنی با مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت «حرف ما را می شنوند اما گوش نمی کنند»

ما اجازه دستیابی اوکراین به تسلیحات اتمی را نمی‌دهیم. نمی‌توانیم اجازه دهیم سلاح‌های تهاجمی که امنیت ما را تهدید می‌کند در اوکراین وجود داشته باشد. ما جلوی جنگ جهانی سوم را که یک جنگ اتمی خواهد بود می گیریم. عملیات نظامی روسیه با هدف خلع سلاح اوکراین است.

ما کاملا موافقیم که مردم اوکراین باید حاکمیت خود را تعیین کنند، اما به این شرط که حاکمیت  نماینده تمام قومیت‌های اوکراین باشند.

ما برای تحریم‌ها آماده بودیم اما انتظار نداشتیم ورزشکاران، روشنفکران، هنرمندان و متخصصان رسانه را هدف قرار دهند. البته روسیه دوستان زیادی در جهان دارد و نمی‌توان آن را منزوی کرد.

بایدن فرد کم تجربه ای نیست و میداند که جنگ جهانی چه عواقبی برای کل جهان در پی خواهد داشت.

عکس: دیدار سه هفته پیش وزیر خارجه انگلستان با لاوروف در مسکو


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: