ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه

محاصره روسیه

خواب و خیال امریکاست

سایت تلویزیون حزب کمونیست روسیه

مترجم- بهمن دوستار

 
 
 

 

تمرکز جامعه روسیه اکنون روی تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه در ارتباط با عملیات آزادسازی اوکراین از دست فاشیست هاست. البته تحریم ها حساس هستند، زیرا بر طیف گسترده ای از روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره با آمریکا و اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد. با این حال، کاملاً اشتباه است اگر بگوییم تمام جهان روسیه را محکوم می کند. در حال حاضر، نگرش جامعه جهانی به تلاش غرب برای تحمیل تحریم روسیه کاملاً روشن شده است. برای ما مهم است که نه تنها بدانیم چه کسانی طرفدار تحریم هستند، بلکه باید بدانیم چه کسانی مخالف آن می باشند.

از جمله مخالفان تحریم کشورما، اول از همه کشورهای گروه بریکس: برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند. یعنی 43 درصد از جمعیت جهان. چین اولین اقتصاد جهان از نظر تولید ناخالص داخلی و هند دارای سومین اقتصاد جهان است. در واقع، تمام آسیا نمی خواهند در کنار ایالات متحده باشند. البته حساب  ژاپن که نیروهای اشغالگر آمریکایی را در خاک خود جای داده از بقیه جداست.

کشورهای پیشرو خاورمیانه مانند پاکستان، ایران و حتی ترکیه از تحریمی که آمریکا علیه  دیگران اعمال می کند خرسند نیستند. کشورهای عرب خاورمیانه، از جمله دوستان نزدیک آمریکا، بی طرفی خود را اعلام کرده اند. امارات متحده عربی در رای گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه محکومیت روسیه رای ممتنع داد.

آمریکای لاتین که بیشترین آسیب را از امپریالیسم آمریکا متحمل شده، از تحریم ها حمایت نمی کند و اینها نه تنها دوستان و متحدان قدیمی ما - کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه - بلکه بزرگترین و تأثیرگذارترین کشورهای منطقه هستند: برزیل، آرژانتین، مکزیک.

در آفریقا، کشور پیشرو - آفریقای جنوبی - با تحریم ها مخالف است.

پس آن تحریم و محکومیت گسترده بین المللی علیه روسیه کجاست؟

بسیاری از کشورهایی که قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند نیز بتدریج درک درستی از اوضاع پیدا می کنند. رهبری گرجستان، حتی علیرغم رابطه غیردوستانه با ما، با تحریم و حمایت نظامی از باندرا موافقت نکرد. برای کشورهای  بالتیک «لیتوانی، لتونی و استونی»، که با کمک های اتحادیه اروپا زندگی می کنند و گوش به فرمان واشنگتن هستند، زمان آن فرا رسیده تا به منافع واقعی کشور و به بازارهای تاریخی خود که قطعاً غرب نخواهد بود فکر کنند.

در ارتباط با اروپای شرقی، توصیه می کنیم کشورهائی مانند لهستان و سایر کشورهای این منطقه هم به آینده بیاندیشند.

بگذارید اروپای غربی ها تحت تاثیر تبلیغات در فریب خوردگی خودشان باقی مانند و کورکورانه از دستورات واشنگتن اطاعت کنند. آنها با لجاجت نمی‌خواهند بفهمند با پیروی از امریکا بیش از همه به خودشان آسیب می رسانند. سود آنها در حفظ روابط تجاری و اقتصادی با روسیه است. در حال حاضر آنها با سیاستی که اتخاذ کرده اند خسارات اقتصادی سنگینی را به خود وارد می کنند. رقم معاملات با روسیه 250 میلیارد دلار است.

البته در اروپای غربی نیز همه کشورها با هم اتفاق نظر ندارند. صربستان موضع محکمی برای ادامه همکاری با روسیه اتخاذ کرده است. صداهای عقل سلیم در بوندستاگ (مجلس) آلمان شنیده می شود. به هر حال، اروپا یک بازنده حتمی خواهد بود. برنده تنها ایالات متحده است که نه تنها روسیه، بلکه رقیب اقتصادی قدیمی خود، اتحادیه اروپا را نیز تحت فشار گذاشته است. من بر این نظر هستم که این حقایق ساده بزودی به ذهن سیاستمداران اروپایی خواهد رسید.

 

در شرایط تحریم غرب، کشور ما باید نهایتاً اقدامات همه جانبه انجام دهد تا مسیر فاجعه‌ باری را که وابستگی اقتصاد به صادرات منابع انرژی به غرب و واردات محصولات صنعتی به روسیه بر ما تحمیل کرده است، متوقف کنیم. باید آن تولید خودمان را بازسازی کنیم که ستون پنجم آمریکا به ریاست یلتسین، چوبایس و گایدار آن را تخریب کردند. اتحاد جماهیر شوروی پیشرو اقتصاد جهان بود. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم مستقل از ماجراجویی های ناتو دوباره به کشوری مرفه تبدیل شویم.

در شرایط کنونی، تغییر قاطع در مسیر اقتصادی- اجتماعی به نفع همه مردم است. همچنان که احیای دولتی فعال  ضروری است. برنامه حزب کمونیست فدراسیون روسیه «10 گام برای یک زندگی مناسب» شامل پیشنهادهای بسیار مشخص جهت اعتلای جامعه روسیه است. ما معتقدیم که استفاده از ایده های سوسیالیسم، بر اساس تجربه گسترده اتحاد شوروی، به روسیه مجال خواهد داد تا با موفقیت بر سخت ترین تحریم ها غلبه کند.

دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست

GA.  زیوگانف

 

https://www.rline.tv/news/2022-03-02-gennadiy-zyuganov-mir-ne-podderzhivaet-sanktsii-protiv-rossii/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: