ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کشف آزمایشگاه های

سلاح بیولوژیک در اوکراین

موسسه راهبردی روسترات

ترجمه- کیوان خسروی

 
 
 

 

 

در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، شواهدی به دست آمد که نشان می‌دهد اجزای سلاح‌های بیولوژیکی در مجاورت روسیه در حال توسعه بوده است. این مسئله را سرتیپ «ایگور کوناشنکوف» نماینده رسمی وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد. «ریانووستی» به نقل از «کوناشنکوف» نوشت: اسناد دریافتی تأیید می کند که در آزمایشگاه های بیولوژیک اوکراین، در مجاورت خاک روسیه، درحال توسعه سلاح های بیولوژیکی بوده اند. حقایقی از تلاش مقامات اوکراینی برای پاکسازی فوری آثار فعالیت های توسعه سلاح های بیولوژیکی که در اوکراین با کمک مالی وزارت دفاع ایالات متحده انجام شده، فاش شدند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، وزارت بهداشت اوکراین به تمامی آزمایشگاه های بیولوژیکی دستور داد تا ذخایر پاتوژن های(عوامل بیماری زا. مترجم) خطرناک ذخیره شده در آنجا را نابود کنند. خبرگزاری «تاس» به نقل از « کوناشنکوف» نوشت:« بدیهی است که با شروع عملیات نظامی ویژه، پنتاگون نگرانی های جدی در مورد افشای آزمایش های مخفی بیولوژیکی در خاک اوکراین را داشت. در آینده نزدیک نتایج تجزیه و تحلیل اسناد دریافتی ارائه خواهد شد. برخی از آنها، به ویژه دستورالعمل های وزارت بهداشت اوکراین در مورد تخریب پاتوژن ها و اقدامات تخریبی در آزمایشگاه های بیولوژیکی «پولتاوا» و «خارکف» است، که ما آنها را  منتشر می کنیم.

به گزارش سرویس مطبوعاتی کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه، موضوع تشکیل پرونده جنایی در مورد ایجاد سلاح های بیولوژیکی در اوکراین در حال بررسی است. در بیانیه این سازمان گفته می شود: «رئیس کمیته تحقیقات «الکساندر باستریکین» به کارکنان خود دستور داده تا اطلاعاتی را درخواست و اطلاعات داده شده را مطالعه کنند. در بیانیه این سازمان آمده است که در صورت تایید این اطلاعات، رئیس این سازمان خواستار تصمیم بازپرس برای تشکیل پرونده جنایی و شناسایی تمامی افراد دخیل در ارتکاب این جرم شد».

https://russtrat.ru/news/7-marta-2022-1109-9207


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: