ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در ارتباط با جنگ اوکراین

پاکستان حاضر به محکومیت

روسیه در سازمان ملل نشد

 
 

 

 

عمران خان، نخست وزیر پاکستان از رهبری اتحادیه اروپا به دلیل فشار آنها به اسلام آباد برای رأی به قطعنامه ضد روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد کرد. او گفت: «آیا ما غلام تو هستیم که به آنچه می‌گویی عمل کنیم؟ و وقتی هند در کشمیر اشغالی قانون را زیر پا گذاشت، آیا هیچ یک از شما تجارت با او را متوقف کرد یا روابط خود را با او قطع کرد؟» ما با آمریکا، روسیه، چین و اروپا روابط دوستانه داریم. ما به هیچ اردویی نخواهیم پیوست زیرا بیطرف هستیم. ما تلاش خواهیم کرد تا با طرفین برای پایان دادن به جنگ همکاری کنیم.

همانطور که "آی دیلی" پیشتر گزارش داد مجمع عمومی سازمان ملل متحد در چارچوب یک نشست ویژه، در 2 مارس قطعنامه ای را در محکومیت عملیات روسیه در اوکراین به تصویب رساند. نمایندگان 141 کشور به این سند رای مثبت دادند، 5 کشور رای مخالف، 35 کشور رای ممتنع دادند. ایالات متحده و اوکراین حامیان مشترک این قطعنامه بودند.

در سوم مارس، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، در جریان گفتگو با ژوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، گفت که پاکستان طرفدار تنش زدایی، از سرگیری مذاکرات و راه حل مسالمت آمیز برای درگیری های اوکراین است. وی همچنین یادآور شد که عمران خان، نخست وزیر پاکستان از درگیری بین روسیه و اوکراین ابراز تاسف کرده و برای جلوگیری از جنگ از طریق دیپلماسی ابراز امیدواری کرد.

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های دونباس با درخواست کمک، عملیات نظامی ویژه ای را اعلام کرد. وی تاکید کرد که برنامه های مسکو شامل اشغال سرزمین های اوکراین نمی شود. پس از آن، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و همچنین تعدادی از کشورهای دیگر اعلام کردند که تحریم هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال می کنند.

 

https://eadaily.com/ru/news/2022/03/07/pakistan-otkazyvaetsya-byt-rabom-evrosoyuza-i-ssha-imran-han

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: