ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محاصره ارتش فاشیست ها در "ماریاپل"

بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا

تحت کنترل دو ارتش روسیه و اوکراین

 
 
 
 
 

 

روسیه برای اطمینان خاطر دادن به مردم اوکراین و کشورهای همسایه این کشور، روز گذشته اعلام کرد: نیروگاه اتمی "زاپاروژتس" اوکرائین که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپاست، تحت کنترل مشترک ارتش روسیه و اوکراین است و بخش هائی از آن بصورت عادی کار می کند.

گروه های فاشیستی سعی کردند در این نیروگاه آتش سوزی راه انداخته و باعث یک فاجعه اتمی شوند که حمله آنها دفع شد و حریق مختصری که ایجاد کرده بودند نیز مهار شد.

این نیروگاه  6 بلوک اتمی دارد و مهاجمین به بخش نگهبانی آن حمله کرده بودند. درحال حاضر بلوک 4 این نیروگاه بطور کامل کار میکند و بلوک 3 دیگر در دست تعمیر است و برخلاف شایعاتی که هدف آن ایجاد وحشت است کوچکترین "نشت اتمی" وجود ندارد.

روسیه همچنین در باره بندر مهم ماریاپل نیز اعلام کرد: تمام تلاش ما اینست که شهروندان با استفاده از کریدور امنی که ایجاد شده خارج شوند اما فاشیست های وابسته به گروه "آزوف" که در "ماریاپُل" در محاصره هستند دستور مقامات اوکرائینی را برای رها کردن مردم برای خروج از شهر را اجرا نمی کنند و به همین دلیل ارتش اوکراین با افراد مسلح گروه آزوف درگیر شده و دو طرف به روی هم آتش می گشایند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: