ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه "ای بی سی" با زلنسکی

حاضرم با روسیه بر سر

آینده شرق اوکراین مذاکره کنم

 
 
 

 

 

دور سوم مذاکرات اوکراین میان هیات های نمایندگی روسیه و دولت اوکراین به نتیجه خاصی نرسید. روسیه دراین مذاکرات خواهان قبول کریدورهای امن برای خروج شهروندان از شهرهای درحال جنگ شد که تا حدودی مورد قبول قرار گرفت. قبول رسمی پیوستن کریمه به روسیه و قبول استقلال دو جمهوری شرق اوکراین (لوگانسک و لوهانس) نیز مطرح شده که دراین باره هم نتایجی بدست نیآمد. مورد بعدی تنظیم یک قانون اساسی تازه برای اوکراین بود که در این مورد هم هیات اوکراینی اختیاری برای قبول و یا رد آن نداشت. مسئله سوم آینده نوع سیستم حکومتی در اوکراین را در بر می گیرد که احتمالا سیستم فدرالی است اما اعلام نشده است.

دو هیات از هم جدا شدند تا پس از مشورت های لازم با دولت ها بار دیگر به پشت میز مذاکره باز گردند.

پس از پایان مذاکرات، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که معلوم نیست کجاست اما در یک فیلم ویدئوئی مدعی حضور در دفتر کارش شده، روز سه‌ شنبه اعلام کرد: امکان گفتگو درباره به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از روسیه و قبول استقلال جمهوری‌های منطقه دونباس (لوگانسک و لوهانس) و قبول نظر مردم این منطقه برای انتخاب نوع حکومتشان وجود دارد.

او که از مخفیگاهش با شبکه تلویزیونی "ای بی سی" مصاحبه می کرد گفت: ما حاضریم قبول کنیم که مردم در شرق کشور (دنباس) هر طور که می خواهند زندگی کنند و این که کریمه می خواهد بخشی از اوکراین باشد و یا خیر!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: