ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ اسفند ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 اسفند

روسیه گام به گام اوکراین را

یک کشور فدراتیو می کند!

 
 
 

 

 
 

 

زلنسکی، پس از یک دوره ماجراجوئی برای پیوستن به ناتو و جنگ در شرق اوکراین برای سرکوب مردم دو جمهوری دونتسک و لوگانسک، که زمینه ساز ورود ارتش روسیه به اوکراین شد، روز گذشته از محلی که معلوم نیست کجاست، یک نوار کوتاه ویدئوئی پخش کرد. "او در این  نوار یک عقب نشینی دیگر را بر دو عقب نشینی قبلی خود افزود و گفت: اوکراین به این نتیجه  رسیده که عضو ناتو نشود، چرا که ما مردمی محکم و استوار و به اندازه کافی قدرتمند هستیم که از پس خود برآییم. بنابراین کی یف نیاز به تعامل جدید با غرب و تضمین‌های امنیتی جداگانه دارد."

او پیشتر اعلام کرده بود که حاضر است پیوستن کریمه به روسیه و استقلال دو جمهوری دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین را رسما بپذیرد. این نوار سخنرانی در شرایطی منتشر که نخست وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوانی که هر سه عضو ناتو هستند به دیدار او رفتند. ادعا شده که این دیدار در کیف انجام شده اما محل ضبط ویدئوی زلنسکی نشان نمیدهد که او در ساختمان ریاست جمهوری اوکراین باشد و بعید است که نخست وزیران سه کشور یاد شده در زیر زمین مترو به دیدار او رفته باشند. این سه نخست وزیر بعنوان نمایندگان شورای اروپا با زلنسکی دیدار کردند اما اعلام نشده که حامل چه پیامی برای او بوده اند و نتیجه دیدارشان چه بوده است. باحتمال بسیار توصیه های آنها نیز به زلنسکی همان توصیه های نخست وزیر اسرائیل "بنت" باید باشد که در آخرین تماس با زلنسکی به او پیشنهاد کرد شرایط مسکو را بپذیرد و در واقع (پیش از رسیدن ارتش روسیه به کیف و سقوط کامل دولتش) تسلیم شود.

دیدار ناگهانی سه نخست وزیر یاد شده با زلنسکی پس از اعلام رسمی تصرف کامل شهر "خرسون" بدست ارتش روسیه و فراهم شدن مقدمات رفراندوم اعلام جمهوری مستقل در این شهر از یکسو و اعلام خبر درهم شکسته شدن مقاومت ارتش اوکراین و نیروهای فاشیست "آزوف" در شهر بندری مهم "ماریاپل" ارتش روسیه و ارتش دو جمهوری دونتسک و لگانسک سرگرم پاکسازی شهر از فاشیست ها هستند. مردمی که توسط فاشیست ها به گروگان گرفته شده بودند از طریق دالان های ایمنی که ارتش روسیه درست کرده از شهر خارج می شوند. حدس زده می شود پس از خروج مردم از شهر، ارتش روسیه حمله سنگین را برای تصرف کامل شهر شروع خواهد کرد.

راشا تودی گزارش داد که تقریبا در تمام مناطق حومه شهر ماریوپل فاشیست ها سنگر گرفته و تیراندازی می کنند.

با اعلام جمهوری "خرسون" گام دیگری در جهت خواست روسیه برای تشکیل یک حکومت فدرال و غیر نظامی در اوکراین برداشته می شود. باحتمال زیاد "ماریاپل" و سپس "اودسا" نیز همینگونه، تبدیل به جمهوری های خودمختار خواهند شد. شرط دیگر روسیه پاکسازی تمام نهادها و ارگان های حکومتی از فاشیست ها و خلع سلاح  ارتش فاشیستی "آزوف" است. اگر مذاکراتی حتی در چارچوب کشورهای اتحادیه اروپا هم آغاز شود، بعید است که روسیه از مجموعه طرح خود که به آن اشاره شد صرفنظر کند. با بیرون آمدن دو بندر مهم "اودسا" و "ماریاپل" از دست دولت کیف ارتباط کیف با دریای سیاه بکلی قطع می شود و عملا و مطابق نقشه ای که می بینید، اوکراین از کمر به دو نیمه تقسیم می شود. نیمه شرقی آن که بیشترین جمعیت اوکراین در آن زندگی می کنند و دارای تاسیسات صنعتی و نظامی است و ارتباط های دریائی و بندری نیز در همین بخش قرار دارد، و بخش دیگری که از کیف تا مرز لهستان و شهر مرزی"لوپو" امتداد داد.

 

(نقشه دوم، آن بخش هائی که سرخ رنگ است، ارتش روسیه مستقر شده و آنها را از ارتش اوکراین و ارتش فاشیست "آزوف" پاک کرده است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ مارس ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: