ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تکلیف اسکله های قاچاق را روشن کنید

فرمان ناصرالدین شاهی "رهبر"

برای مبارزه با قاچاق جنس لوکس!

 
 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته در دیدار با تولید کنندگان راه حل مبارزه با قاچاق را اینگونه توصیه کرد:

جلوگیری قاطع از قاچاق یکی از آن کارهای لازم است که من تأکید میکنم به مسئولین، جدی بگیرید این قضیه را، جدی بگیرید؛ مبارزه‌ی با قاچاق باید کاملاً قاطع و بی‌رحمانه باشد.

ملاحظه نکنید که حالا این جنس فلان است، بیاوریم، چه کنیم، نه؛ من گفتم جنس لوکس وارد شده را که قاچاق وارد کرده اند بیندازید زیر دستگاه خردکننده و خردش کنید، والّا اگر چنانچه آن را به صورت دیگری وارد بازار کردید، همان میشود، صنعت داخلی لطمه میخورد.

این نه فقط ساده ترین بلکه سادلوحانه ترین توصیه ایست که یک مقام مسئول آن هم مسئولی که اختیارات بی حد و اندازه در کشور دارد می تواند درباره مبارزه با قاچاق بکند. ایشان آن روزی که کروبی در کسوت رئیس مجلس گفت که از 6 اسکله کشور جنس قاچاق وارد می شود و اشاره اش به نقش سپاه در قاچاق بود، باید از این توصیه ها می کرد، آن هم نه در برابر تولید کننده، بلکه در جمع فرماندهان سپاه! گرچه در آنصورت هم راه حل مبارزه با قاچاق خرد کردن جنس در ماشین های خرد کننده نیست. این همان شیوه عمل بی نتیجه ایست که درباره قاچاق مواد مخدر از ابتدای جمهوری اسلامی پی گرفته شد. یعنی اعدام قاچاقچی که بعدها تبدیل شد به اعدام های سیاسی برای پاک کردن صورت مسئله! این فرامین ناصرالدین شاهی نه موجب کاهش قاچاق اجناس می شود و نه موجب انبوه تولید و بالا رفتن کیفیت آن. این امور در صلاحیت کارشناسان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است. با خرد کردن 20 یخچال و همین تعداد تلویزیون و یا وسائل دیگر، تولید داخلی رونق نمی گیرد، آن هم در کشور و شرایطی که مردم گرسنه از تیر برق بالا می روند و برای نجات شکم گرسنه خود و خانواده شان جان خود را به خطر انداخته و سیم برق می دزدند و یا دریچه های فاضلاب را به سرقت می برند. جای کوچکترین شکی نیست که همه آنها که مقابل رهبر نشسته و حرف های او را گوش می کردند، در دلشان به این سخنان می خندیدند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: