ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 مصاحبه تلویزیون "راشا تودی" با ابراهیم رئیسی

پیش نویس قرار داد 25 ساله

برای بحث ارائه شده است!

 
 
 

 

 

 سفر دو روزه ابراهیم رئیسی چهارشنبه 29 دی ماه به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین انعکاس های متعددی در رسانه ها داشته است.

تلویزیون «روسیه امروز» در این رابطه گفتگوئی را با ابراهیم رئیسی منتشر کرده است که در زیر می خوانید:

رئيس جمهوری روسيه ولاديمير پوتين روز چهارشنبه 29 دی ماه با ابراهيم رئيسی همتای ايرانی خود در مسکو دیدار کرد. این دیدار مهم ترین سفر رسمی خارجی رئیسی از زمان تصدی مقام خود در ماه اوت سال 2021 و اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به روسیه از سال 2017 بود.

رئیسی درگفتگو با خبرنگار پرتال خبری روسیه امروز به این سوال که وضعیت کنونی روابط فی مابین روسیه و ایران چگونه است، اینگونه پاسخ داد: دو کشور بر اساس منافع مشترک و دوجانبه در عرصه های مختلف از جمله همکاری های امنیتی و نظامی و فناوری فضایی بین تهران و مسکو در حال توسعه هستند.

 ایران می خواهد روابط دیپلماتیک خود با روسیه را در سطح مشارکت «استراتژیک» حفظ و ارتقاء دهد و به همین دلیل نیز پیش نویس قرار داد همکاری استراتژیک  20 ساله آماده شده است.

مناسبات متقابل سیاسی ـاقتصادی با روسیه با اصل حاکمیت مستقل و غیر وابسته ایران سازگار است. رابطه با روسیه بر اساس منافع مشترک متقابل و برابر حقوق دو کشور است و قرارداد پیش بینی شده، با حفظ استقلال، برابرحقوقی متقابل مورد بحث قرار خواهد گرفت. ایران در سالهای پس از انقلاب دقیقا به این دلیل به هدف خصمانه حملات غرب تبدیل شده است که این کشور می خواهد به عنوان یک حاکمیت مستقل و غیر وابسته  باقی بماند.

کارشناسان غربی عمدا سیاست ایجاد هیستری در روابط استراتژیک روسیه و ایران را اعمال کرده و برمی انگیزند و تعمیق رابط دوستانه دو کشور را تهدیدی علیه غرب توصیف می کنند.

 رئیسی در پاسخ به این سوال که انگیزه های چنین گمانه زنی هایی چه بوده است؟ گفت: در جهان سیاست برکسی پوشیده نیست که ایران و روسیه بازیکنان مهمی در منطقه هستند و با همگرا شدن هدفمند این دو قدرت همسایه، زنگ خطر در میان کشورهای استعمارگر غربی که اساساً «ادعای سلطه بر جهان» را دارند، به صدا در آمده. ایران همکاری خود را با چین نیز در حوزه های مختلف بطور برابر حقوق گسترش می دهد.

 رئیسی با اظهار نظر در مورد تمایل سیاست خارجی ایران به شرق گفت: ما روابط خود را بر اساس منافع مشترک همسو می کنیم و روابط ایران با چین و روسیه برابر حقوق و استراتژیک است.

رئیسی در مورد همگرایی ایران به «سازمان همکاری شانگهای» اظهار داشت که فعال شدن روابط چندجانبه در چارچوب سازمان های منطقه ای به بهسازی و امنیت منطقه کمک می کند.

رئیسی در پاسخ به این سوال که وضعیت کنونی گفتگوها مربوط به توافق هسته ای با ايران را چگونه ارزیابی می کند؟ گفت: غرب تاکنون شرایط توافق هسته ای را نقض کرده است. «دولت آمریکا از این توافق کناره گرفت، در حالی که کشورهای اروپایی نیز در انجام تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای کوتاهی می کنند.» دولت های غربی باید تحریم ها علیه ایران را لغو می کردند تا مسیر احیاء قرارداد برجام هموار شود اما آنها تحت تاثیر آمریکا کوتاهی کرده اند.

رئیسی در باره اتهامات سایبری غرب علیه ایران گفت، شما خبر دارید که ما در ایران. «اخیرا شاهد حمله گسترده سایبری به عرضه پمپ بنزین ها در ایران بودیم.» صنعت هسته ای ایران در سال های اخیر چندین بار بر اثر حملات سایبری آسیب دیده است. خود غرب و «صهیونیست ها» رسما اعلام می کنند که در حملات سایبری علیه ساختارهای صنعتی ایران و ترور رهبران و دانشمندان ایرانی دست داشته اند.

Präsident Raisi: Annäherung zwischen Russland und Iran lässt im Westen die Alarmglocken schrillen — RT DE


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: