ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 دیماه

شتر اعتراضات

مقابل قوه قضائیه هم زانو زد 
 
 

 

 

شتر اعتراضات، تاکنون همه جا زانو بر زمین زده بود جز مقابل قوه قضائیه، که روز گذشته در اینجا هم زانو زد. دور از انتظار نیست که این شتر در آینده نزدیک مقابل نیروی انتظامی و بتدریج در دیگر نهادها نیز زانو بزند. شاید نمایندگانی از همین مجلس هم بیرون آمده و مقابل مجلس دست به اعتراض بزنند و همان شود که نوشتیم. یعنی شتر اعتراض در مجلس هم زانو بزند. همه مردم یک شکم دارند. چه وکیل باشند و چه معلم، چه نظامی باشند و چه پرستار و یا هر شغل و حرفه دیگری. مهم اینست که درآمدشان همطراز با هم باشد، رانتخوار نباشند، زیر میزی نگیرند و دهانشان را با پول نبسته باشند تا با دیگر مردم درد مشترک داشته باشند. امروز جامعه ایران همینگونه است. یعنی بر شمار کسانی که درد مشترک دارند بی وقفه افزوده می شود و کاروان اعتراضات در سراسر ایران گردش کرده و شترهایش زانو به زمین می زنند.

روز گذشته کارکنان قضایی ایران هم مانند دیگر شهرها با شعار: "ای دولت دروغگو ننگت باد ننگت باد" مقابل قوه قضائیه تظاهرات کردند. این اعتراضات در پی رد شدن کلیات طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در جلسه علنی روز ۱۵ دی‌ماه مجلس شکل گرفت. هم در تهران و هم در شهرهای دیگر. مانند معلمان که در همه شهرهای ایران دست به اعتراض زدند.

تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه با نام طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه در مجلس اعلام وصول شد . این طرح ابتدا مورد حمایت ابراهیم رئیسی که هنوز رئیس قوه قضائیه بود قرار گرفت اما رئیسی رئیس جمهور حالا به مخالفت با آن برخاسته و شعار "دولت دروغگو" از دل همین رنگ عوض کردن رئیسی در آمده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی دولت رئیسی گفته است: دولت نگران مطالبه همسان سازی حقوق و تسری آن به سایر دستگاه هاست. همان وحشتی که در باره قبول خواست فرهنگیان وجود دارد. رئیس سازمان اداری و استخدامی همچنین گفته است: ما قبول داریم که قوه قضائیه در بحث حقوق مشکلات فراوانی دارد، اما باید از راه های دیگر به این وضعیت رسیدگی کرد تا نارضایتی سایر دستگاه بروز نکند.

پس از رد کلیات طرح در مجلس معاونت منابع انسانی این قوه در نامه‌ای خطاب به کارکنان  هشدار داد که «دست به اقداماتی نزنید که باعث خشنودی دشمنان» و «کدورت قلب نازنین حضرت ولی عصر (ع) و نایب بر حقش» شود.»

بی عدالتی و شکم گرسنه نه نگران کدورت قلب امام زمان است و نه از کدورت قلب نایب امام زمان که ظاهرا اشاره به رهبر جمهوری اسلامی است به خود بیم راه میدهد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: