ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 10 آبان

رئیسی در رویای رسیدن

به رهبری سرگرم تبلیغ خود است

 
 
 

 

 

سفرهای استانی احمدی نژاد در اوج در آمدهای تاریخی ناشی از فروش نفت و سرازیر شدن دلارهای نفتی به ایران انجام می شد. او دراین سفرها نامه هائی را از مردم می گرفت و دستوراتی برای رفع مشکلات مردم میداد که اگر رانت خواران دوران او دلشان به رحم می آمد، سرکیسه دلارهای نفتی را کمی شلُ کرده و چیزی هم نصیب مردم می شد. البته این سفرها عمدتا در دوره اول ریاست جمهوری او انجام شد که کیسه دولت پر از دلارهای نفتی بود. در دوره دوم که مصادف شد با تحریم ها و رفتن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل، این سفرهای بقول رهبر جمهوری اسلامی "انقلابی" فروکش کرد و بجای آن، خطر حمله نظامی به ایران جدی شد. صادرات نفت محدود و محدودتر شد و احمدی نژاد هم فیتیله شعارهای جنگی اش را پائین کشید و کنفرانس هولاکاست، عملا تبدیل شد به نشست ها و دیدارهای محرمانه علیه رهبر جمهوری اسلامی و قهر اعتراضی و خانه نشینی 10 روزه وی که بازتابی هم در جامعه نداشت.

حالا همان سیاست، با جیب و خزانه خالی دولت، توسط ابراهیم رئیسی دنبال می شود. به هر بهانه ای تهران را رها کرده و به استانها و شهرهای دیگر می رود و حرف و شعار تحویل مردم میدهد. آه در بساط نیست که حتی بتوان وعده اجرای فلان طرح را داد. حتی آنقدر پول در اختیار نیست تا دستور بار زدن چند صد تن کاه و یونجه و علوفه برای گاوهای گرسنه زاهدان بدهد. برای تبلیغ خودش می رود به استانها، چنان که گوئی دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تمام نشده و ادامه دارد! البته، به تعبیری هم دوران تبلیغات ادامه دارد، نه برای دور دوم ریاست جمهوری، بلکه برای زمینه سازی جهت نشستن بر جایگاه رهبری. زیر درخت چنار به سبک آیت الله خمینی که زیر درخت سیب در لوفت لوشاتو می نشست می نشیند (مراجعه کنید به منتخب اخبار سیاسی همین شماره پیک نت). برای رسیدن به همین آرزو هیچ اظهار نظر صریحی درباره مشکلات مملکت نمی کند و امور را پاس میدهد به معاون اولش "مخبر". حرف هائی می زند که به گاو و گوسفند کسی برنخورد و به پا گذاشتن روی دمُ این و آن در راس نظام تفسیر نشود. سیاست اتمی و منطقه ای را دربست در اختیار بیت رهبری گذاشته و خودش گاهی پا منبری می خواند.

این ماجرا کم کم به اظهر من الشمس تبدیل شده، تاجائی که روز گذشته روزنامه آفتاب یزد هم نوشت:

آقای رئیسی، ممنون که تا حالا به 8 استان سر زده اید. متشکریم که دوبار رفته اید به خوزستان، و سری زده اید به سیستان و دیگر استان‌ها، اصلاً دست شما درد نکند که دم ظهری، در گرما رفتید در پمپ‌ بنزین‌ها، ممنونیم که سرزده رفتید وزارت نفت اما این‌ سفرها و حضورها روی قیمت مرغ 31  هزارتومانی و دلار 27 هزار تومانی تاثیری نگذاشته، یعنی امور مملکت با سفرهای استانی و وعده‌های پی در پی حل نخواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: