ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 17 آبان

خواستگاری پیش از انقلاب

و دامادهای بیکار در ج. اسلامی

 
 
 

 

 

برخی لطیفه ها و طنزهای سیاسی و اجتماعی ایران واقعا ناب و ماندگارند. فرق نمی کند که متعلق به چه دوره ای باشند، پیش از انقلاب یا بعد از انقلاب، دوره ملانصرالدین و یا دوره انتشار مجله توفیق و یا "گل آقا". این دو نمونه را بخوانید تا در پایان گزارش وزیر کار را درباره بیکاری در ایران بخوانید:

مادر جوانی که به سن و سال ازدواج رسیده بود رفت خواستگاری یک دختر. طبق معمول آن زمان و شاید هنوز هم، مادر دختر از مادر پسر سئوال کرد:

- "آقا زاده چیکاره اند؟"

 مادر خواستگار گفت : "در شرکت نفت کار می کند و راننده دکتر اقبال مدیرعامل شرکت نفت است". مادر دختر که با توجه به شهرت خوب و حقوق های بالای شرکت نفت دوران شاه ذوق زده شده بود، از مادر خواستگار پرسید: ماشاء الله. چقدر حقوق می گیرد؟ مادر خواستگار گفت: روی هم رفته با دکتر اقبال ماهی 50 هزار تومان حقوق دارند. مادر دختر که گل از گلش شکفته بود پرسید: چطوری تقسیم می کنند؟ مادر خواستگار گفت: 500 تومانش را پسر من برمیدارد و بقیه اش را دکتر اقبال! مادر دختر وا رفت و دست و پایش را جمع کرد.

2- لطیفه دوم هم مربوط به یک خواستگاری دیگر است. وقتی مادر دختر از مادر خواستگار پرسید: آقا پسر چیکاره اند؟ مادر خواستگار گفت: "پیش دائی اش کار می کند." مادر دختر با کنجکاوی پرسید: "دائی ایشان چیکاره است؟". مادر خواستگار گفت: "نزد برادرش کار می کند". مادر دختر سئوال کرد: ایشان چیکار است؟" مادر خواستگار زیر لبی گفت: "بیکار است"!

روز گذشته تازه ترین اظهار نظر وزیر کار در باره بیکاری در جمهوری اسلامی گفت: بیش از ۲۰ میلیون از جمعیت دارای سن کار یا بیکارند یا شغل ناپایدار (خیابان گردی و زباله جمع کردن و ...) دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: