ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم تا وقتی بدرد می خورند که گوشت دم توپ باشند

دو نمونه از صدها نمونه

از بی اعتمادی حکومت به مردم

 
 
 

 

حکومت، فقط واقعیات را سانسور نمی کند و رسانه ها را از عواقب عبور از خطوط قرمزی که هر روز بر شمار آنها افزوده می شود نمی ترساند، بلکه ماجرا عمیق تر از سانسور واقعیات و جلوگیری از انتشار آنهاست. حکومت اساسا مردم را محرم نمی داند و شاید در خفا به یکدیگر هم بگویند "مردم آدم نیستند که ما آنها را درجریان مسائل مملکتی بگذاریم!" تحریم ها و فعالیت اتمی در پیوند با هم قرار گرفته اند و حکومت از روی سر مردم در این دو عرصه تصمیم می گیرد. اگر در دوران روحانی ظریف وزیر خارجه حداقل دو خط توئیت می نوشت و کمی اشاره به مسائل اساسی می کرد، در دولت رئیسی این دو خط هم ممنوع شده است. نگاه کنید به مصاحبه علی باقری کنی، برادر داماد علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که این روزها با وزرای خارجه انگلیس و آلمان و فرانسه گفتگو می کند و البته مفصل ترین صحبت ها را با وزیر خارجه انگلستان دارد. او درباره این دیدارها و مذاکرات در توئیتی نوشته است:

«در جریان سفر به فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا گفت و گوهای جدی و سازنده‌ای در‌ مورد موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مذاکرات پیش رو داشتم و همچنین با چندین رسانه مصاحبه کردم.  در جریان سفر به اسپانیا با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد هم دیدار کردم.»

کوچکترین جمله ای درباره مهم ترین نکاتی که دراین دیدارها مطرح شده بر زبان و قلم نیآورده است. گوئی مردم منتظرند بدانند ایشان با چه کسی سلام علیک کرده و چه ساعتی ناهار خورده و چه وقتی نماز خوانده!

برای آن که بدانید، این شیوه نامحرم دانستن مردم در جمهوری اسلامی نهادینه است، یک خبر دیگر را هم بخوانید درباره از مشهد به قم رفتن تولیت استانقدس حجت الاسلام "مروی" و دیدارهایش با

آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله سبحانی، آیت الله علوی گرگانی و آیت الله صافی گلپایگانی. نیم جمله ای گفته و منتشر نشده که او باچه هدفی از مشهد رفته به قم و این دیدارها را انجام داده و با آنها چه گفتگوئی داشته است. مروی نه ریاست یکی از قوای سه گانه را دارد، نه فرمانده سپاه است و نه حتی امام جمعه. بنابراین چنین سفر و دیداری باید دلیل و انگیزه خاصی داشته باشد و شاید هم ماموریت ویژه از سوی رهبر جمهوری اسلامی برای ابلاغ نظر و خبری به این آیت الله ها، اما دریغ از یک خط اشاره به این ماموریت احتمالی.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: