ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جمع کردن دو کتاب شاه در خیابان انقلاب

شاه گفته بود نظر کرده است

و ابوالفضل او را بغل کرده!

 
 
 

 

 

8 دستفروش کتاب در خیابان انقلاب بازداشت شدند. بازداشت این دستفروشان روز گذشته انجام شد و اتهام آنها فروش کتاب هائی در ارتباط با سلطنت طلبان اعلام شده است. این خبر را یک مقام  اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام کرد اما اسمی از این کتاب ها نبرد. سلطنت طلب ها، خواه ناخواه طی تمام سالهای پس از انقلاب کتابی در ایران ننوشته و منتشر نکرده اند. در خارج از کشور هم جز  کتاب خاطرات مقامات دوران شاه منتشر نشده است. بنابراین حدس زده می شود این کتابفروشان خیابان انقلاب، دو کتاب شاه را می فروخته اند که یکی از آنها درباره "انقلاب شاه و ملت" است و دیگری کتاب کم حجم اما جنجالی "ماموریت برای وطنم" بود. کتاب ماموریت برای وطنم به این دلیل جنجالی شد که در آن نوشته و یا گفته بود و دیگران برایش نوشتند که او خواب دیده که در بچگی از اسب می افتد اما حضرت ابوالفضل او را روی هوا می گیرد و نمی گذارد زمین بخورد تا بماند و به سلطنت برسد و برای وطنش ماموریت اجرا کند. در آن کتاب شاه گفته و یا برایش نوشته بودند که او نظر کرده است!

همان زمان که این کتاب آلوده به خرافات منتشر شد، زمزمه ها در میان مردم آغاز شد که ابوالفضل که فقط یکدست داشت چگونه شاه را در هوا گرفته است؟

حضرات که فهمیدند سوتی داده اند، فورا دست بکار شدند و مقالاتی در ستایش از خاطرات شاه در مطبوعات منتشر کرده و در آن تاکید کردند واقعه ای که شاه نوشته مربوط به پیش از جنگ و قطع دست ابوالفضل است!

خیلی عجیب است که این کتاب را در دستفروشی های خیابان انقلاب جمع کرده اند، زیرا از این ادعاها از سوی آیت الله ها در جمهوری اسلامی بسیار شده است. از روزی که گفتند عکس امام در ماه افتاده تا روزی که خواهرعلی خامنه ای گفت وقتی برادرش بدنبا آمد گفت: یا علی!

و یا آیت الله خزعلی که هر رخت از این جهان بر بربسته از قول یک بچه شیرخواره نقل کرد که احمدی نژاد فرستاده امام زمان است. شبیه همین استدلال را شیخ محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان هم کرد.

بهرحال آنچه که شاه مدعی شده بود، بدعتی بود که بعدها در جمهوری اسلامی مکرر شد و همچنان نیز ادامه دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: