ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشست خبری جانشین کدخدائی

علی لاریجانی؛ گریبان

شورای نگهبان را رها نمیکند

 
 
 

 

 "کدخدائی" سخنگوی سابق شورای نگهبان که نقش کداخدای این شورا را ایفاء می کرد، بی سر و صدا کنار گذاشته شد و تازه واردی بنام "هادی طحان نظیف" که به نوشته علی لاریجانی، جوان تحصیل کرده ایست جانشین کدخدائی شده است. ظاهرا کدخدائی پا را زیادتراز گلیم خود دراز کرده بود و امید داشت با تغییر قانون اساسی و احیای نخست وزیر او نخست وزیر شود و یا شاید برای انتخابات 1400 نامزد ریاست جمهوری شود که هیچکدام از اینها نشد و او به حاشیه رانده شد. شایع است که او در یک شامورتی بازی، سخنان رهبر، پیش از برگزاری انتخابات 1400 را ندیده گرفت. همان سخنرانی که علی خامنه ای پس از رد صلاحیت علی لاریجانی به شورای نگهبان توصیه کرد در تصمیماتش تجدید نظر کند. گویا کدخدائی با استفاده از اختیاراتی که جنتی به او داده بود یک اعلامیه در تائید تصمیمات شورای نگهبان صادر کرد و مدعی شد که این تصمیم جلسه شورای نگهبان پس از سخنان رهبر است. درحالیکه چنین جلسه ای تشکیل نشده بود.

همه این نکات و بسیاری بیش از آن را علی لاریجانی میداند. برادر او صادق لاریجانی که عضو همان زمان شورای نگهبان بود و در اعتراض به رد صلاحیت ها از این شورا استعفا داد نیز از ماجراهای پشت پرده رد صلاحیت ها با اطلاع است.

بهرحال، کدخدائی رفت و حالا نظیف که سخنگوی شورای نگهبان شد به ناچار ماله بدست گرفته رد صلاحیت ها را ماله کشی می کند. او در نشست خبری روز گذشته خود، درباره رد صلاحیت علی لاریجانی گفت: برای همه کسانی که وارد انتخابات می‌شوند احترام قائل هستیم و موارد (دلائل رد صلاحیت) را برای خودشان اعلام می‌کنیم در ضمن ما استعلامات را از دستگاه‌ها می‌گیریم که در آن دستگاه‌ها هم این استعلام ها محرمانه است. در عین حال توضیحات را خدمت ایشان (علی لاریجانی) گفته‌ایم."

بلافاصله پس از انتشار این مصاحبه سخنگوی جدید شورای نگهبان، علی لاریجانی در نامه ای

خطاب به شورای نگهبان و سخنگوی آن نوشت:

برادر گرامی جناب آقای طحان‌نظیف

با سلام،

جناب‌عالی، در مصاحبۀ اخیر، دربارۀ اعلام عمومی دلایل عدم‌احراز صلاحیت نامزدها فرمودید چنین کاری شرعاً و قانوناً ممکن نیست، زیرا به حیثیت افراد، که امری محترم است، لطمه وارد می‌کند.

این سخن به‌طور کلی درست است. اما دربارۀ افرادی نظیر حقیر، که خود درخواست علنی‌کردن آن‌ را دارم، وجاهت ندارد و مسئولیت آن برعهدۀ شورای نگهبان نیست. ضمناً اینگونه بیانات شما ابهام‌های دیگری نیز ایجاد می‌کند و شفاف‌کردن موضوع را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

این مطلب دربارۀ نهادها و دستگاه‌هایی که در این تصمیم شورا مشارکت داشته‌اند نیز صادق است. جناب‌عالی جوان تحصیل‌کرده و متدینی هستید. از ابتدای خدمت در نظام اسلامی، مراقب باشید در بیان و عمل خود به کسی ظلم نکنید، حتی به ‌نحو ابهام.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: