ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 تیر 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس خبری ابراهیم رئیسی

جمله ای کوتاه، اما مهم

در مصاحبه ابراهیم رئیسی

 
 
 

 

 

ابراهیم رئیسی، روز گذشته بعنوان محصول انتخابات ریاست جمهوری 1400 یک کنفرانس خبری برگزار کرد. در این کنفرانس عمده ترین تاکید های او درباره مراعات حقوق بشر بود که خواه ناخواه تلاشی بود برای توجیه سابقه ای که از کشتار زندانیان سیاسی سال 67 در تاریخ جمهوری اسلامی باقی مانده است. البته او به نکات دیگری هم پرداخت و به آنها نیز اشاره کرد. از جمله این که می خواهد کابینه فراجناحی تشکیل بدهد و یک سامانه نظر سنجی و ارتباط با مردم نیز فعال کند. او گفت:

"من همیشه مدافع حقوق مردم بودم و حقوق بشر را همواره به عنوان یک محور دنبال کرده‌ام اتهام‌زنندگان باید بدانند ما در جایگاه مدعی حقوق انسان هستیم و همه اقداماتم همواره در جهت دفاع از حقوق بشر بوده است."

او بی آن که اشاره به قتل عام سال 67 کند، پای سازمان مجاهدین را پیش کشید و گفت:

"امروز ناقضان حقوق بشر باید پاسخگو باشند که چگونه در مقابل چشم دنیا حقوق انسان‌ها را نقض می‌کنند. چرا قاتلان شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر در دامان غرب پناهنده‌اند؟ این کشورها چه پاسخی دارند که پناهگاه قاتل 17 هزار نفرند؟

دادستانی که از حقوق مردم در مقابل تهدیدها حفاظت کرده باید مورد تشویق قرار گیرد. افتخار می‌کنم در کسوت دادستان همیشه از حقوق و امنیت و آسایش مردم دفاع کرده‌ام. امروز هم در جایگاه ریاست جمهوری خود را موظف به حفاظت از حقوق بشر می‌دانم. به عنوان شاگرد مکتب آیت‌الله بهشتی می‌گویم که توجه به مردم و ساختارسازی کارآمد در نظام را از شهید بهشتی آموخته و آن را قابل احترام می‌دانم و آن را دنبال می‌کنم."

ابراهیم رئیسی در پاسخ به سئوالاتی که درباره برنامه اتمی ایران از وی شد، جمله ای را گفت که می تواند اشاره به تغییر سیاست اتمی ایران باشد. او از "تاکنون" سخن گفت و همین است آن نکته مهم. او گفت:

"سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات هسته ای، تاکنون مسالمت آمیز و در راستای اهداف علمی بوده است."

درباره انتخاب اعضای کابینه اش نیز گفت:

"نگاهم در انتخاب اعضای کابینه به انقلابی‌بودن، کارآمد بودن، فساد ستیز بودن و مردمدار بودن است. رسانه‌ها گمانه‌زنی نکنند. سامانه‌ای قرار می‌دهیم که همه آحاد مردم با شاخص‌هایی که اعلام می‌کنیم کسانی را که فکر می‌کنند می‌توانند خدمت کنند خود معرفی کنند."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  22 ژوئن 2021

 
 

اشتراک گذاری: