ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هدف از این سیاست چیست؟

سیاست راهبردی امریکا برای

جدا کردن چین و ایران از روسیه 
 
 
 
 

 

سیاست راهبردی و جهانی امریکا درحال حاضر جدا کردن ایران، چین، روسیه و تا حدودی هندوستان از یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف از هیچ کارتبلیغی و تحریک آمیز؛ همراه با دروغ و تهدید دریغ نمی کند. سه کشور چین، روسیه و ایران به نسبت هند درک عمیق تری از این هدف راهبردی امریکا دارند و به همین دلیل تاکنون همه ترفندهای امریکا را خنثی کرده اند. اگر تاکنون فروش پهپادها و موشک های ایرانی به روسیه و فروش هواپیماهای جنگنده روسیه به ایران سوژه تلاش برای قطع پیوند روسیه و ایران بود، حالا آتش تنور تایوان را امریکا با ادعای کمک تسلیحاتی پنهانی چین به روسیه تندتر کرده است. بویژه پس از سفر عضو مهم دفتر سیاسی حزب کمونیست چین در پایان کنفرانس مونیخ که در آن شرکت کرده بود به مسکو. رسانه های امریکائی و اروپائی که رسانه های ایران نیز برای آنها پامنبری می خوانند، این سفررا در چارچوب میانجگری چین بین روسیه و اوکراین معرفی کردند، درحالیکه تحرکات سیاسی و نظامی امریکا نشان میدهد که کاخ سفید این سفر را در چارچوب تعمیق روابط استراتژیک چین و روسیه ارزیابی کرد. بویژه که چین از شکایت روسیه به سازمان ملل برای رسیدگی به تولید سلاح های بیولوژیک در اوکراین حمایت کرد و آغاز کننده جنگ اوکراین را هم گسترش ناتو اعلام کرد. افزایش حضور نظامی امریکا در تایوان و گسترش پایگاههای نظامی امریکا در فیلیپین حکایت از تیرتر شدن دندان امریکا برای گاز گرفتن چین دارد و چین لحظه به لحظه این تحرکات را دنبال می کند و خود را آماده واکنش به آن. چین نیز مانند ایران میداند که شکست روسیه در اوکراین و یا جدا شدن روسیه از چین و ایران، معنائی جز خالی شدن پشت این دو کشور و محروم شدن از حمایت قدرتمند نظامی روسیه ندارد و بلافاصله نوبت آنها فرا خواهد رسید.

در ادامه تحرکات امریکا برای رسیدن به آن هدف راهبردی که در ابتدا به آن اشاره شد، دبیرکل پیمان نظامی ناتو مدعی شد که چین در حال آماده شدن برای افزایش حمایت خود از روسیه در جنگ اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: «این یک واقعیت شناخته شده است که کشورهای ناتو، از جمله ایالات متحده، بزرگترین منبع تسلیحاتی در جنگ اوکراین هستند، با این حال آنها مدعی هستند که ممکن است چین به روسیه سلاح بدهد».


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: