ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه آماده جنگ دراز مدت با ناتو شده

زیر ساخت های اقتصادی

و اجتماعی روسیه دگرگون میشود

گردآوری و ترجمه-  از بهمن دوستدار

 
 
 

 

 

همانگونه که در پیک نت چهارشنبه وعده دادیم، به کمک همکارانی که زبان روسی میدانند، از سخنرانی مهم پوتین در "مجمع فدرال" نکات مهم مربوط به سیاست های داخلی و خارجی را تهیه کرده ایم که می خوانید. این مطلب با استفاده از سه سایت روسی تهیه شده که در پایان لینک آنها را نیز آورده ایم. سخنرانی پوتین بویژه با اعلام تصمیم هر شش ماه ۱۴ روز مرخصی به نظامی های حاضر در جبهه های جنگ نشان داد که روسیه روی پیروزی نزدیک حساب نمی کند و میداند که جنگ روسیه با ناتو، جنگی دراز مدت است. او سه کشور هند، چین و ایران را متحد روسیه دراین جنگ اعلام کرد. گزارش تهیه شده را بخوانید:

 

«تکنولوژی هایی که آمادگی رزمی ارتش و نیروی دریایی را افزایش می دهد، فعالانه معرفی خواهیم کرد، چنین فناوری هایی وجود دارد، سرعت تولید و اجرای آنها رو به افزایش است. ما هر کاری برای پیروزی انجام خواهیم داد!

برنامه راه اندازی، برنامه اجاره ترجیحی مسکن برای کارکنان صنایع دفاعی را پیشنهاد میکنم. سطح تجهیزات نیروهای بازدارنده هسته ای 91.3 درصد است و اکنون با در نظر گرفتن تجربه ای که به دست آورده ایم، باید در تمام اجزای نیروهای مسلح کشور به این سطح برسیم.

غرب علیه ما جبهه اقتصادی به راه انداخت، اما چیزی به دست نیاورد و در هیچ جا هم به دست نخواهد آورد. راه اندازی و تولید انبوه و پیشرفته  نظامی را باید برنامه ریزی و تسریع بخشیم.

تولید ناخالص داخلی در سال 2022 ، 2.1 درصد کاهش یافت، این آخرین آمار است، اگرچه در مارس 2022 پیش‌بینی می‌شد که کسری بالایی داشته باشیم.

غرب سعی کرد با تحریم ها پول ملی ما "روبل" را فرو بپاشد و تورم را تحریک کند. اما محاسبات آنها درست نبود. آغاز کنندگان تحریم روسیه خودشان را مجازات کردند و باعث افزایش قیمت در کشورهایشان شدند. ما برای تامین امنیت و تضمین توسعه مطمئن کشور، همه چیز داریم.

ما پایان سلطه دلار بر جهان را پیش بینی می کنیم و خود دراین عرصه پیشتاز هستیم.

تعظیم و احترام من نثار تولیدکنندگان کشاورزی روس، که امسال رکورد برداشت محصول را به ثبت رساندند. اقتصاد روسیه بسیار قوی تر از آن چیزی بود که غرب در هنگام اعمال تحریم ها تصور می کرد. ما ثبات وضعیت اقتصادی را تضمین کردیم، از کمبود کالا در بازار جلوگیری کردیم و از کسب و کار حمایت کردیم. اقتصاد روسیه بر همه خطرات غلبه کرده است.

بسیاری از بخش های اساسی غیرنظامی اقتصاد داخلی نه کاهش، بلکه افزایش حجم تولید را داشته است.

برای اولین بار، سطح مسکن سازی از 100 میلیون متر مربع فراتر رفت. ما به کاهش نرخ بیکاری دست یافتیم، بازار کاریابی حتی نسبت به قبل راحت تر شده است. روسیه در واقع وارد چرخه جدیدی از توسعه اقتصادی می شود، همه فرصت ها برای پیشرفت در بسیاری از زمینه ها وجود دارد.

ایجاد یک صندوق دولتی برای کمک به خانواده های سربازانی که درجبهه ها کشته می شوند و همچنین مجروحان جنگی درعملیات ویژه نظامی را پیشنهاد کرده ام. وظیفه ما سازگاری با شرایط موجود نیست، بلکه رسیدن به مرزهای جدید است، اکنون همه چیز در حال تغییر است و خیلی سریع، این زمان فرصت مناسبی برای رشد و نو سازی اقتصاد ماست.

رشد تقاضای داخلی در فدراسیون روسیه در سال جاری پیش‌بینی شده است. شرکت‌های ما می‌توانند شرکت هائی را که قبلاً توسط  غربی ها اشغال شده بود، باز پس بگیرند. روسیه وارد چرخه جدیدی از توسعه اقتصادی می شود، همه فرصت ها برای پیشرفت در بسیاری از زمینه ها وجود دارد و آغاز شده است.

ما می دانیم که با وجود همه تهدیدها، برای توسعه مترقی و مستقل روسیه چه کنیم. فدراسیون روسیه روابط اقتصادی خارجی امیدوارکننده را گسترش خواهد داد و کریدورهای لجستیکی جدید را خواهد ساخت. اقتصاد روسیه بر همه خطرات غلبه کرده است. روسیه بنادر دریای سیاه و آزوف را توسعه خواهد داد، کار زیادی برای باز سازی و ایجاد کریدورهای لجستیکی در داخل کشور ضروری است. برنامه گازرسانی رایگان به کل کشور ادامه خواهد داشت. ما باید منطقه سیبری را توسعه دهیم، باید ظرفیت راه آهن ترانس سیبری و BAM را افزایش دهیم.

تا سال 2024، حداقل 85 درصد از جاده ها در بزرگترین تجمعات و حداقل نیمی از جاده های مناطق به حالت استاندارد در می آیند.

ظرف ده سال، دولت قصد دارد بیش از چهار تریلیون روبل در مسکن و خدمات عمومی سرمایه گذاری کند. ظرف 10 سال باید 4.5 تریلیون روبل در بخش مسکن و خدمات عمومی سرمایه گذاری کرد.

برنامه گازرسانی رایگان را ادامه می دهیم. در حال حاضر تصمیمی برای گسترش آن به امکانات اجتماعی گرفته شده است: مهدکودک ها، مدارس، کلینیک ها، بیمارستان ها، ایستگاه های پزشکی و درمانگاه ها.

سیستم مالیاتی باید کل نگر باشد، اما رویکرد خلاقانه لازم است. وام مسکن صنعتی راه اندازی شد. علاوه بر این، نه تنها برای خرید یک سایت تولید، بلکه برای ساخت و نوسازی آنها نیز می توان وام بلاعوض گرفت. مبلغ چنین وامی تا 500 میلیون روبل است. با نرخ 3 یا 5 درصد تا 7 سال ارائه می شود. من پیشنهاد می‌کنم مشوق‌های مالیاتی برای خرید تجهیزات داخلی با تکنولوژی بالا تمدید شود.

تورم در فدراسیون روسیه تا اواسط سال به سطح هدف 4 درصد نزدیک خواهد شد، در حالی که تورم در اتحادیه اروپا در حال حاضر 12 درصد یا بیشتر است.

بخش بانکی در مقابل آزمون سخت جنگی و تحریمی مقاومت کرد و حتی شرایط را به نفع کشور و با سود بیشتر تغییر داد. امروز تورم در کشور  تحت کنترل است. به طور کلی، بخش بانکی در سال گذشته با کسب سود 203 میلیارد روبلی به کار خود ادامه داد. ایجاد شرایط اضافی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد مردم کشور برای ما مهم است و در این سمت در حال کار و برنامه هستیم . از دولت می خواهم که یک برنامه دولتی راه اندازی کند که به شهروندان امکان می دهد پول را در داخل کشور و در پس انداز داوطلبانه بازنشستگی سرمایه گذاری کنند. سطح پیشنهادی تا 2 میلیون و 800 هزار روبل باشد. تا همین سالهای اخیر کشورهای غربی از بسیاری جهات برای ما نمونه و الگو بودند و به نظر می رسید کپی کردن مدل های آنها کافی است. در نتیجه، اقتصاد ملی به منبع تولید و فروش مواد خام تبدیل شد، زیرا هدف استخراج و سود سریع و آسان بود. سالها طول کشید تا این سیستم منفی را در هم  بشکنیم. با تاسف سودهای کسب شده توسط تجار ما به قایق های بادبانی تفریحی و کاخ ها در کشور های دیگر تبدیل شد که حالا آنها را از دست داده اند. این اموال مردم و کشور بود که به تاراج رفت. امروز  وقت آن رسیده که بفهمیم برای غرب، روس‌های ثروتمند غریبه‌های درجه دومی هستند که با آنها هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند.

غرب از تلاش برای تاراج و نابودی کشورهای پس از فروپاشی شوروی و روسیه، برانگیختن درگیری ها و تحریک تروریست هرگر دست برنداشته و دست بر نخواهد داشت.

در دهه 90، اساس کسب و کار کسب سود شخصی بود - به سرعت و به راحتی. اینکار چه چیزی  را برای ما به ارمغان آورد؟ فروش منابع، جنگل، گاز. بنابراین، سایر بخش‌های پیچیده‌تر اقتصاد از پیشرفت و توسعه باز ماندند.

حالا برای ثروتمندان انتخاب دیگری وجود دارد و آن بودن و ماندن در سرزمین مادری است، یعنی روسیه.

تصور غرب بعنوان یک بندر امن معلوم شد که یک خیال باطل است، تاجران روسی که دارایی‌ های خود را در آنجا نگهداری می‌کردند به سادگی دارائی خود را از دست دادند.

روسیه یک کشور با تمدن اصیل است که توسط اجدادمان به ما تحویل داده شده است و ما باید آن را حفظ کنیم و به فرزندانمان بسپاریم.

شما افراد قوی هستید، پروژه های جدید راه اندازی کنید، در روسیه سرمایه گذاری کنید، باید در برنامه و کارهای خود تجدید نظر کنید. ما می دانیم که چگونه با هم دوست باشیم، به قولمان عمل کنیم، ما کسی را ناامید نخواهیم کرد، بدون تردید ما یار و یاور هم  خواهیم بود.

مردم روسیه اساس حاکمیت کشور و منبع قدرت هستند. حقوق و آزادی های شهروندان مصون از تعرض است، ما از آنها عدول نخواهیم کرد. تمامی انتخابات بر اساس قانون برگزار خواهد شد. حقوق و آزادی شهروندان ما مصون از تعرض خواهد بود. ما از قانون اساسی عدول نخواهیم کرد. دولت از تمامی اقدامات خلاقانه حمایت خواهد کرد. فرهنگ باید به نحو احسن و به بهترین شکل ارتقاء یافته و صفات انسانی را در مردم تشویق کند.

کسانی که در دونباس و شهرهای "روسیه نوین" (شرق اوکراین) متولد و بزرگ شده اند باید ستون اصلی احیای این مناطق شوند. باید کیفیت دروس مدرسه و دانشگاه، بویژه علوم انسانی را به طور جدی ارتقاء دهیم تا جوانان با گذشته بزرگ میهن خود بیشتر آشنا شوند. دانشمندان فدراسیون روسیه باید آزادی کامل برای تحقیقات علمی و دانشگاهی داشته باشند.

در مدت 5 سال، 1 میلیون کارگر برای تضمین امنیت و رقابت روسیه نیاز به آموزش دارند. همچنین بازگشت به دوره سنتی تحصیل در دانشگاه ها از 4 تا 6 سال ضروری است.

کمک های اعطایی به مادران به نام «سرمایه مادرانه» را به کودکانی که در مناطق جدید فدراسیون روسیه (دانباس و شهر های نووروسیا) که از سال 2007 به بعد دنیا آمده اند، گسترش میدهیم.

حداقل دستمزد 18.5٪ افزایش می یابد و به 19242 روبل می رسد. متخصصین ما پس از تحصیلات پایه در دانشگاه قادر به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق کارشناسی خواهند بود. خانواده های دارای دو فرزند یا بیشتر از پرداخت مالیات فروش مسکن معاف می شوند.

به خانواده ها برای دارو و درمان تا 150 هزار روبل کمک در نظر گرفته می شود.

تقریباً 3.5 هزار مدرسه در فدراسیون روسیه تا پایان سال جاری تجهیز و نوسازی خواهند شد. اکثر آنها در مناطق روستایی واقع شده اند.

وام های بدون بهره برای تکمیل زودهنگام پروژه های ملی از ماه اپریل به صورت خودکار پرداخت می شود. حجم هزینه های بودجه برای حمایت از خانواده ها در روسیه در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. من می خواهم از نمایندگان مجلس و دولت برای درک اولویت های ملی تشکر کنم.

300 میلیارد روبل علاوه در سال 2023 برای توسعه حمل و نقل، تاسیسات و سایر زیرساخت ها در مناطق محروم  تخصیص خواهد یافت. مناطق محروم از هم اکنون می‌توانند از طریق وام های خزانه داری، وجوهی را برای پروژه های ملی برای سال 2024 دریافت و استفاده کنند.»

 

1)https://t.me/rian_ru

2)https://t.me/SolovievLive

3)https://t.me/rt_russian


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: