ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ارزیابی حزب کمونیست روسیه

از سخنرانی پوتین درمجمع فدرال

روزنامه سویتسکایا راسیا

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

گنادی زیوگانف، رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه، در باره سخنرانی ولادیمیر پوتین، در مجلس فدرال فدراسیون روسیه گفت:

من بر این نظر هستم که امروز پیام رئیس جمهور، به مجمع فدرال فدراسیون روسیه، اصولی و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. آنگلوساکسون ها و ناتو، ما را به چالش کشیده اند و این چالش به یک جنگ تمام عیار و همه جانبه تبدیل شده است.

رئیس جمهور، با لحنی کاملاً مطمئن صحبت کرد و هیچ ضعف و سستی در بیانات وی وجود نداشت. نیروهای میهن پرست و مردم کشور از این رویکرد رئیس جمهور، کاملاً راضی هستند. ما معتقدیم که بدون موفقیت و پیروزی ما در عملیات ویژه نظامی، ناتو و آمریکایی‌ها نخواهند گذاشت ما در صلح زندگی کنیم. باید درک کرد که موضوع به درگیری نظامی در اوکراین خاتمه نخواهد یافت. غرب به روسیه در همه زمینه ها، یعنی فرهنگ، امور مالی و اقتصاد اعلام جنگ داده است.

پوتین، به طور منطقی و با جزئیات در باره وضعیتی که در اطراف دونباس و عملیات ویژه نظامی ایجاد شده صحبت کرد. غرب همچنان به تقویت هیستریک و مسلح کردن رژیم نازی- باندرای اوکراین، که نقش یک ارتش استعماری را بازی می کند، ادامه می دهد. من مطمئن هستم که موضع ضد استعماری روسیه در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین حمایت گسترده ای خواهد داشت.

سفرهای لاوروف (وزیر امور خارجه) به آفریقا کاملاً موجه است. به نظر ما، دیدار آتی پوتین با رهبری جمهوری خلق چین نیز از ویژگی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

شنیدن نظر رئیس جمهور در ارتباط با پیشنهادهای حزب ما، در باره امنیت، کاملا با اهمیت بود. در دیدار اخیر ما با رئیس جمهور وی تاکید کرد که حزب کمونیست فدراسیون روسیه و نیروهای چپ میهندوست، کارهای زیادی برای اجرای برنامه های بین المللی و اجتماعی روسیه، بویژه در حوزه های امنیتی انجام داده اند. امروز رئیس جمهور رسما اعلام کرد که مشارکت روسیه را در معاهده تسلیحات استراتژیک به حالت تعلیق در می آوریم. ما مدتهاست که او را به ارزیابی از وضعیت واقعی (روابط با آمریکا) توجه داده ایم. در واقع، آمریکایی ها کل نظام معاهدات بین المللی را که تقریبا  به مدت 70 سال، اساس امنیت جهانی بود، زیر پا گذاشته اند. امروز این اقدام، توسط رئیس جمهوردر مسیر درست و صحیح انجام شد.

تا جایی که به وضعیت اقتصادی جامعه مربوط می شود، دو سه قدم به سمت تولید واقعی و همه جانبه  برداشته شده است، اما ما بسیار مایل هستیم نخست وزیر و کابینه، همچنان با تولید کنندگان و شهروندان کشور در این باره دیدار کند.

افزایش مزایا (از جمله برای کودکان) و هزینه های زندگی امری واجب و ضروری است. اما هزینه های زندگی  حتی با دستمزد 20 هزار روبل هم مشکل را حل نمی کند. با قیمت های فعلی و تعرفه های مسکن و متعلقات آن، دستمزد 30 تا 35 هزار روبلی، پولی است که یک شهروند برای زندگی کردن و زنده ماندن در این شرایط به آن نیاز دارد. باید توجه داشت که طی پنج سال گذشته، کشور ما 3 میلیون نفر از جمعیت خود را از دست داده است و این روند همچنان ادامه دارد.

در سخنرانی رئیس جمهور، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند، به‌ طور واضح مطرح گردید، اما بودجه مورد نیاز برای چنین امری، در بودجه تصویب شده که حزب حاکم "روسیه واحد" آن را امضاء کرده وجود ندارد. می توان گفت که امروز ما فعالانه آموزش عالی و سیستم آموزش پرسنل را بازسازی خواهیم کرد. این قانون آموزش، همه ما را در بر می گیرد و در حال حاضر تحقق آن آغاز شده است. ما سپاسگزاریم که در این پیام، بیانیه ای در باره مدارس کلاسیک اتحاد شوروی و روسیه  گنجانده شده بود. برنامه آموزشی پیشنهادی ما مدت هاست که توسط آلفروف، ملنیکوف، کاشین، اسمولین، آفونین، نویکوف، اوستانینا ( برخی از دانشمندان و آکادمیسین ها در رهبری حزب کمونیست) تهیه گردیده و همچنان روی میز وزرا گذاشته شده است، که باید هر چه زود تر به اجرای آن اقدام کنند. چرا که این برنامه مستلزم برنامه های درسی جدید و کتاب های درسی آموزش عالی و گرایش حرفه ای و آموزش متخصصان در حرفه های پایه خواهد بود. من فکر می کنم که این مورد یکی از مهم ترین بخش های پیام رئیس جمهور است.
شنیدن دیدگاه رئیس جمهور نسبت به افراد مولد و کارآفرین برای ما حائز اهمیت بود. آری، کسانی که امروز میلیاردها و تریلیون ها پول را از کشور خارج کرده اند، از حمایت مردم برخوردار نیستند. و به ندرت کسی در باره آن‌ها با الفاظ خوب سخن می گوید. رئیس جمهور امروز به این موضوع توجه کرد و  همه وی را تشویق کردند.

با این حال، من بسیار مایل هستم که پاسخ پرسش های زیر را بشنوم.

چه کسی به آنها اجازه داد تا این تریلیون ها و میلیاردها پول کشور را خارج کنند؟ بر چه اساسی در سال گذشته 261 میلیارد دلار در شرایط عملیات نظامی شمال شرق، از کشور ما سرقت شد و کسی پاسخگوی این موضوع نبود؟

ما اکنون باید موانعی را به وجود بیاوریم و زائده‌های واقعی را از اقتصاد حذف و مبارزه با فساد را انجام دهیم. پیام داده شده است، اما باید دو یا سه گام دیگر در این راستا برداشته شود، زیرا هنوز سرمایه های کلانی از کشور به خارج می رود و در اقتصاد خارجی سرمایه گذاری می شود.

چه کسی امروز اجازه می دهد تا مواد استراتژیک از جمله تیتانیوم، کود، غلات، فلزات و طلا بدون پاسخگویی و مجازات از کشور خارج شوند و این سرمایه ها در آنجا باقی بمانند؟ من فکر می کنم که باید فوراً اقداماتی انجام داد تا اطمینان حاصل شود که این منابع در کشور ما بماند و در داخل به کار گرفته شود.
در باره عشق به سر زمین، میهن پرستی و آموزش نسل ها بسیار گفته شد که جای خوشحالی است، با اینهمه این روزها در دانشگاه های ما هنوز هیچگونه کلاس، سخنرانی و کار توضیحی درباره عملیات ویژه وجود ندارد. به این ترتیب برای تربیت نسل جوان با روحیه میهن پرستی، تلاش های جدی تری ضرورت دارد.

من واقعاً خرسندم که در این سخنرانی رئیس جمهور توجه ویژه ای به حمایت و کمک به خانواده ها، کودکان، سربازان و افسران شد. آنهایی که در جبهه و جنگ بوده اند می دانند که حتی آهن هم خسته و فرسوده می شود. لذا تصمیم درست برای دادن تعطیلات دو هفته ای به  شرکت کنندگان در عملیات ویژه و همچنین همه کسانی که در طول ماموریت ها خسته می شوند و یا آسیب می بینند و به مراقبت های پزشکی ویژه نیاز دارند، نه تنها برای پرسنل، بلکه برای معاونان و روسای ارگان های محلی نیز ضروری است. در این مورد کمک‌های بسیاری لازم می باشد.

اخیراً گزارش هایی از فرمانداران ما که از منطقه عملیات ویژه بازگشته اند و در جشن های سی امین سالگرد احیای حزب شرکت کردند، بیان شد که آنها را شنیدیم. آ. کلیچکوف، فرماندار آرلوف، از هم ولایتی‌های من از کورسک، تا خرسون، سفر کرد. یعنی مسیری هزار و پانصد کیلومتری. وی ضمن آشنایی با اهالی با آن‌ها گفتگو کرده و با مشکلات آنجا آشنا شده بود. او هر آنچه را که در توان داشت به دونباس برد و متذکر شد که اکنون آن مناطق نیاز شدیدی به کمک دارند.

دیروز ما صد و پنجمین کاروان بشردوستانه را به دونباس، فرستادیم. در حال حاضر توانستیم 17 هزار تن مواد مختلف، اعم از تجهیزات نظامی، غذا و دارو را ارسال کنیم، اما لازم است که عملیاتی از این دست توسط همه شهروندان، مناطق، رهبران و مدیران انجام شود. این حمایت ها را- خصوصا- خانواده نظامیان باید همواره احساس کنند.

من بر این باورم که بدون پیروزی در این جبهه، نمی‌توانیم حتی یک مشکل را بطور اساسی حل کنیم.
ایده رئیس جمهور در باره لزوم حمایت از روستاها، مدارس روستایی، نوسازی ساختمان ها و دیگر موارد  مربوط به روستا ها، جالب، خوب و مناسب به نظر می رسید. ما سال گذشته به طور بی سابقه ای محصول 150 میلیون تنی غلات را تولید کردیم، اما یک بار دیگر توجه شما را به این واقعیت جلب می کنم که پیشنهاد های ما در باره تنظیم کالاهای اساسی، غذا، دارو و مسکن هم اکنون در مجلس دوما، وجود دارد و ما قبلاً چندین بار آن را کم و زیاد و تنظیم کرده و آوردیم. با این وجود، نان در مغازه ها حتی یک کوپک هم ارزانتر نشده است.

 در جلسه با رئیس جمهور، من پیشنهادات خود را در این خصوص به وی ارائه دادم که 15 میلیون تن غلات اضافی برای صندوق ذخیره از طرف دولت خریداری شود. از این مقدار، 10 میلیون گندم است که تنظیم قیمت ها را امکان‌ پذیر خواهد کرد. از دانه‌های گندم 200-250 نوع نان و مخلفات آن به دست می‌آید. این موضوع همچنین در باره تنظیم مسکن و خدمات عمومی و موارد متعدد دیگر نیز صدق می کند.
من در نظر دارم فردا این پیشنهاد ها را با سران دیگر جناح ها نیزدر میان بگذارم. هر چند این یک ادعای بزرگ است، ولی اگر من بجای حزب روسیه واحد بودم، تأمین مالی پروژه های کلیدی و حیاتی که رئیس جمهور در سخنرانی خود به آنها اشاره کرد را پیشنهاد می کردم.

بدون تغییر مسیر اقتصادی-اجتماعی و رویه تأمین مالی آن پیشنهادات، از سوی رئیس جمهور، بدون برنامه ریزی و مدیریت راهبردی اصلاح شده و فرآیند آن، بدون تصویب بودجه عمرانی 45 هزار میلیاردی، بسیاری از وعده های امروز تحقق نخواهند یافت.

ما امیدواریم سطح مسئولیت پذیری و انضباط بیشتر شود. حزب ما، جناح ما و نیروهای میهندوست چپ  فعالانه در انجام وظایف کلیدی که در سخنرانی رئیس جمهوربازتاب یافت، با آمادگی تلاش خواهند کرد.

یک بار دیگر ما به دولت میشوستین (نخست وزیر)، روی می آوریم. ما معتقدیم که این بار شما موظف هستید با گزارش کامل، خیلی زودتراز زمان معمول حاضر شوید. از شما می خواهیم که 12 بسته پیشنهادی ما را به دقت بررسی کنید. فقط در این صورت است که پیام رئیس جمهور با موفقیت اجرا خواهد شد.
اما بدون یک دوره جدید و به روز رسانی استراتژی، این وظایف تا حد زیادی غیر قابل حل می باشد. لذا ما موظف به پیروزی در عملیات
نظامی ویژه هستیم و امنیت سرزمین مادری خود را تضمین می کنیم. رئیس جمهور در طول سخنرانی خود بر این امر تاکید بسیار داشت.

 

https://sovross.ru/2023/02/22/g-a-zjuganov-predsedatel-ck-kprf-o-poslanii-prezidenta/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: