ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عربستان به کمک اردوغان آمد

تجارت اعراب با چین

به مرز ۴۰۰ میلیارد دلار می رسد!

 
 
 

 

 

کشورهای عربی تجارت خود با چین را به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهند داد. این را سخنگوی  دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد. ایران برای جبران عقب ماندگی خود از کشورهای عربی باید گام های بلند و فوری بردارد، اما در داخل حکومت و بویژه از سوی اتاق بازرگانی و آنها که چون اختاپوس روی "هولدینگ"های پتروشیمی، فولاد و... افتاده اند بر سر راه این گام های بلند سنگ اندازی می کنند، زیرا گسترش مناسبات با چین با پول ملی دو کشور انجام خواهد شد و در اینصورت به حساب های بانکی اعضای اتاق بازرگانی و صاحبان هولدینگ ها در کشورهای اروپائی دلاری افزوده نمی شود.

شواهد نشان میدهد که عربستان نقش مهمی در هدایت اتحادیه عرب و مناسبات با چین ایفاء می کند و همین کشور برای تحکیم پیوند کشورهای عرب و بویژه کشورهای خلیج فارس با ترکیه دست به اقدامات جدی زده است، اقدامی که می تواند، حداقل فاصله کنونی میان ترکیه و امریکا را حفظ کند و ارتش ترکیه که عضو ناتوست آلوده به جنگ اوکراین نشود.

در تازه ترین اقدام عربستان برای تقویت موقعیت اردوغان در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ترکیه و همچنین تقویت پول ملی ترکیه "لیر"  این کشور توافقنامه سپرده گذاری ۵ میلیارد دلاری در بانک مرکزی ترکیه را امضاء کرد. خبرگزاری رسمی عربستان این اقدام را مطابق دستورات پادشاه عربستان و ولیعهد عربستان اعلام کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۱ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: