ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اسفند  ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان پوتین در جریان یک بازدید

مشکلات امروز جهان

با فروپاشی اتحاد شوروی آغاز شد 
 
 
 
 

 

خبرگزاری «تاس» از مسکو گزارش داد که پوتین روز سه شنبه از یک کارخانه هواپیماسازی دیدار کرد و درجریان این دیدار طی سخنانی گفت:

همه مشکلات روسیه، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شروع شد، چرا؟ زیرا نظم جهانی آن زمان که با پایان جنگ دوم جهانی از سوی کشورهای پیروز به ویژه ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بوجود آمد بهم ریخت. البته مشکلاتی مانند بحران کارائیب بوجود آمد (اشاره به آماده باش اتمی امریکا و روسیه در کوبا)، اما سرانجام به نوعی همزیستی ختم شد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، زمانی که منافع ژئوپلیتیکی برای غرب اولویت ویژه یافت، سیستم جهان دوقطبی «شروع به فروپاشی» کرد. صادقانه بگویم که برای نسل من، از جمله خود من، و حتی کمی جوانترها، فروپاشی شوری تاثر برانگیز بود. گرچه به نظر می رسید پس از فروپاشی هیچ پایه ایدئولوژیکی برای رویارویی غرب و روسیه وجود ندارد و همه چیز برای همیشه خوب خواهد بود، اما معلوم شد اینطور نیست. معلوم شد که منافع ژئوپلیتیکی غرب بسیار مهمتر از تضاد هایی است که با اتحاد جماهیر شوروی داشتند.

انفجار خط لوله گاز "نورد استریم" که در سطحی دولتی صورت گرفت نشان دهنده همین تضاد منافع است. البته اخیرا رسانه‌های آمریکایی درباره دست داشتن یک «گروه حامی اوکراین» در اقدام تروریستی انفجار این لوله ها مطرح شده که ادعائی  کاملا مهمل و پوچ است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۸ مارس ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: