ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیرخارجه روسیه:

هدفی جهانی امریکا و ناتو

همان هدف هیتلر است!

 
 
 
 
 

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه کهنه کار و با سابقه روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود، مطالب مهمی را درباره جنگ اوکراین و جهان چند قطبی مطرح کرد. او گفت:

ایالات متحده ائتلافی ایجاد کرده است که هدف آن "راه حل نهایی برای مسئله روسیه" است. این ائتلاف شامل تقریباً همه کشورهای اروپایی است که در حال حاضر در اوکراین عملیات نظامی علیه فدراسیون روسیه انجام می دهند. همانطور که هیتلر می خواست مسئله یهود را حل کند، اکنون آنها می خواهند مسئله روسیه را حل کنند. آنچه اکنون در اوکراین جریان دارد نتیجه چندین سال آماده سازی ایالات متحده و هم پیمانان آن برای شروع یک جنگ جهانی علیه فدراسیون روسیه است. راه حلی که امریکا بدنبال آنست همان راه حل هیتلر است، یعنی سلطه بر اروپا و نابودی روسیه.

جنگ در اوکراین ابعادی جهانی دارد و هدف روسیه در آن تغییر نظم جهانی تحت سلطه ایالات متحده به یک نظم جهانی چند قطبی است. اتحادیه اروپا به طور کامل استقلال خود را از دست داده و به ضمیمه ناتو تبدیل شده است. ایالات متحده قیمت گاز را برای اروپا بالا نگه میدارد تا صنایع اروپایی را مجبور به مهاجرت به آمریکا کند و اتحادیه اروپا را به عنوان یک رقیب اقتصادی حذف کند. همانطور که ناپلئون عملاً تمام اروپا را علیه امپراتوری روسیه بسیج کرد، همانطور که هیتلر اکثر کشورهای اروپایی را تسخیر کرد، آنها را زیر کلاهخود، خود قرار داد و آنها را علیه اتحاد جماهیر شوروی بسیج کرد، ایالات متحده نیز ائتلافی از همه کشورهای اروپایی و رهبران اروپایی تشکیل داده و رهبری یک جنگ نیابتی علیه کشورمان را به عهده گرفته با همین هدف. میخواهند از اوکراین برای از بین بردن سیستم امنیتی بین المللی موجود استفاده کنند، به همین دلیل است که لزومی برای مذاکرات منحصراً با اوکراین وجود ندارد. مراکز جدید رشد اقتصادی شامل چین، هند، ترکیه، آمریکای لاتین و کشورهای بالقوه آفریقایی و غیره هستند. در این زمینه، روسیه تلاش می کند مستقل از غرب و روش های نواستعماری آن، همکاری با شرکای بین المللی را توسعه دهد. اینها فرآیندهای بلندمدتی هستند که زمان زیادی را می طلبند. موفقیت‌هایی در برقراری و حفظ روابط بین‌المللی داشته ایم. روابط با چین در اوج تاریخی آنست. این یک اتحاد و یک ائتلاف نیست، بلکه در بسیاری از جهات قوی تر از یک ائتلاف است. این دقیقا همان چیزی است که یک فرمت روابط ایده آل با هر کشوری است و مستقیماً بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد است. روسیه و چین از جمله در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، بریکس، جاده ابریشم جدید و همکاری نظامی همکاری می کنند. روابط مسکو با کشورهای عربی نیز در حال افزایش است. علیرغم فشار بی سابقه غرب، هیچ کشور عربی از تحریم های ضد روسیه حمایت نمی کند. به استثنای باهاما، این وضعیت برای همه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب نیز صادق است. در میان کشورهای آمریکای لاتین، همکاری با کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه روابط  ویژه و فشرده ایست. صادرات روسیه به آمریکای لاتین در سال گذشته ده درصد افزایش یافت و هزاران آمریکایی لاتین در روسیه تحصیل می کنند. گردشگری نیز به لطف سفر بدون ویزا با ۲۷ کشور آمریکای لاتین در حال توسعه است. منشور سازمان ملل می تواند مبنای رسمی نظم جهانی چندقطبی آینده باشد. این سند برای زمان خود انقلابی بود، اما اصول آن توسط غرب منحرف شده است. اصول عدم مداخله در امور داخلی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات به طور مکرر توسط اقدامات نظامی متعدد ایالات متحده به شدت نقض شده است. تمامیت ارضی یک کشور تا زمانی قابل احترام است که حق تعیین سرنوشت مردم خود را نقض نکند. در سال ۲۰۱۴، اوکراین با نقض قانون اساسی خود، جنگی را علیه جمعیت خود در دونباس آغاز کرد و در نتیجه حق تمامیت ارضی را از دست داد. تشکیل نظم جهانی چندقطبی اهمیت تاریخی جهانی خواهد داشت و زمان زیادی طول خواهد کشید: فرآیند شکل‌گیری نظم نوین جهانی زمان زیادی طول می‌کشد و یک دوره تاریخی خاص را به خود اختصاص می‌دهد. ما در اوج این روند هستیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: