رسیدن به مدیترانه هدف است

جهش بزرگ چین

پس از خلیجفارس به خاورمیانه

 

ادعائی که در اوکراین طرح شده

ناتو و ارتش اوکراین

درانتظار حمله غافلگیرانه روسیه

(پیک هفته ۱۰۹) ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ - ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱- ۲ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱- ۲ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۱- ۲ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱- ۲ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱- ۲ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۱- ۲ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲ بهمن

گلوی ایران را گرفته اند

وحکومت فقط دست وپا می‌زند!

شعیب بهمن، تحلیلگر مسائل اوراسیا می گوید:

«در سال‌های گذشته بیشترین بی‌توجهی به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی ایران توسط خود ایرانی‌ها صورت گرفته است. آنها یک طرح کلان و استراتژی مشخص، جامع و درازمدت برای بهره گیری از این موقعیت ندارند و گویا  از مزایای جغرافیائی خودشان بی خبرند. همین بی توجهی را در ارتباط با رابطه با چین هم شاهدیم. درحالیکه چین خود را به خلیج فارس رسانده و درهای خاورمیانه را هم با گشایش دروازه  های تاریخی مصر دارد به روی خود باز می کند، ایران هنوز در برزخ این رابطه به سر می برد. چینی‌ها به هر حال می‌خواهند "پروژه یک کمربند یک راه" را به سرانجام برسانند و برای رسیدن به این هدف منتظر هیچ کشوری، ازجمله ایران نخواهند ماند.»

این واقعیت را با نگاه زیر می توان کامل کرد:

اقتصاد چین کاملا به راه های دریایی وابسته است و راه دریایی چین از تنگه «مالاکا» می گذرد و این یک تنگه بحرانی و حساس است. این تنگه می تواند بوسیله دزدان دریایی و یا یک نیروی نظامی براحتی و با بکار بستن کمترین ابزار نظامی بسته شود. بنابراین، چین نیازمند یک راه جایگزین است تا از وابستگی به تنگه مالاکا رهایی پیدا کند. همچنین مسیر دریایی چین به اروپا از "سری لانکا" و کانال "سوئز" می گذرد که این دو نیز نقاطی بحرانی هستند. از این رو چین نیازمند مسیرهای جایگزین است و این راه جایگزین راه ابریشم است. آیا ایران ازاین موقعیت می تواند و یا اختلافات و رقابت  های داخلی حکومت  اجازه این استفاده را به آن میدهد؟ غرب گرائی و وابستگی چند دهساله سیستم حکومتی ایران به غرب و قدرت مافیائی اقتصاد تجاری که سود و حتی حیات خود را در وابستگی و مناسبات با غرب میداند سخت مخالف نزدیکی ایران به چین است و در راه این مخالفت از هیچ کارشکنی غفلت نخواهد کرد. از جمله تبلیغات شبانه روی علیه چین در رسانه های داخلی.

واقعیت اینست که سیاست خارجی جمهوری اسلامی تا حد زیادی جناحی و گروهی است و جریان‌های سیاسی نگاه‌های متفاوت دارند و به تبع آن دولت‌های مختلف وقتی سر کار می‌آیند، نگاه جناحی خودشان را دارند و این نشان میدهد که حکومت دارای یک استراتژی منسجم در روابطه خارجی نیست تا هر دولتی که بر سر کار می آید تابع آن استراتژی باشد. برای نمونه امروز شاهدیم که دولت ابراهیم رئیسی نیز در سیاست خارجی گرفتار سرگیجه و سرگردانی است و ترکیب دولت او نیز عمدتا غربگراست و تابع آن سیاست راهبردی "نگاه به شرق" که رهبر جمهوری اسلامی آن را اعلام کرده نیست!

همه اینها در شرایطی است که غرب تلاش می‌کنند ایران را در خفگی ژئوپلیتیک نگهدارد و ایران هم هنوز در پی امنیت اقتصادی در عرصه جهانی و تغییر جهت گیری های اقتصادی در داخل کشور نیست.


سخنان نماینده زابل

 خطاب به وزیر کشور


نماینده آلمان در مجلس خطاب به بقیه

فراموش نکنید نتیجه جنگ دوم

و رسیدن روس ها به برلین را


پرواز بمب افکن استراتژیک روسیه

نشست جنگی امریکا و ناتو

در آلمان برای جنگ با روسیه


وزیرخارجه روسیه:

هدفی جهانی امریکا و ناتو

همان هدف هیتلر است!


عنوان اول پیک نت اول بهمن

بخشی از سخنرانی مهم پوتین در لنینگراد:

جنگ در اوکراین
ادامه جنگ‌دوم‌جهانی است!


مردم با تحریم روسیه و کمک نظامی به اوکراین مخالفند

تظاهرات و اعتصابات

ضد دولتی در آلمان و فرانسه


شاپور بختیار

 وحمله ارتش‌عراق به ایران

اخیراً یک فایل صوتی از شاپور بختیار که وی در آغاز حمله ارتش عراق به ایران که سرنوشت انقلاب ایران را از مسیر خود منحرف ساخت و چند صد هزار کشته و چندین برابر آن مجروح و معلول باقی گذاشت و جنوب ایران را به ویرانه تبدیل کرد منتشر شده است. برخی سایت های خبری ایران این نوار صوتی را با قسمت بسیار کوتاهی از سخنان آقای شاهسوندی در برنامه پرگار بی بی سی منتشر کردند که نارسا بود. ما عین آن برنامه را در لینک زیر منتشر می کنیم. در آن برنامه قرار بود مشخص شود که شاپور بختیار با چه انگیزه  و تحلیلی از شرایط حاکم بر کشور، در آستانه سقوط رژیم شاه در سال 57 نخست وزیر شد؟ اگر ارتش در خیابان ها آب نمی شد و آیت الله خمینی نیز به خروج شاه از ایران بسنده می کرد و به ایران باز می گشت، مردم از خیابان ها به خانه هایشان باز می گشتند و بختیار بتدریج و با بازسازی ارتش می توانست به انقلاب غلبه کند؟ شاه در چنین شرایطی بار دیگر به ایران باز نمی گشت و دوران پس از 28 مرداد را شروع نمی کرد؟

دوران پس از سقوط رژیم شاه و خروج از کشور، بختیار وارد چه ماجراجوئی هائی شد و چقدر در کودتای نوژه که در آن قرار بود، پس از بمباران جماران و دستگیری های وسیع، حتی اگر لازم شد تا دو میلیون نفر را بکشند و در حمله ارتش عراق به ایران پس از شکست کودتای نوژه نقش داشت؟


چین پهپاد نظامی سنگین

خود را به پرواز در آورد!


آموزش نظامیان اوکراین در اوکلاهاما

نقش امریکا در جنگ اوکراین

روز به روز آشکارتر میشود

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


سرمقاله راه توده ۸۶۶

روشن‌بینی اصولگرایان منتقد

دربرابر اصلاح‌طلبان منتقد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پیام صوتی شاپور بختیار که در آن آشکارا از کشته شدن 2 میلیون نفر سخن می گوید و پیوست آن که برنامه پرگار بی بی سی درباره شاپور بختیار بود و در پیک نت روز گذشته منتشر شد، جمعاً روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده و بیننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب پر بیننده ترین مطلب شماره روز گذشته و روی 15 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت