در ۱/۵ سال گذشته ۷۰ میلیارد دلار از ایران دوشیده

ایران برای کانادا شده گاوی

که از آن دلار دوشیده می شود!

 

اژدهای خفته میلیتاریسم

در ژاپن از خواب بر می خیزد!

یونگه ولت - برگردان رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) ۳ دی ماه ۱۴۰۱ - ۲۴ دسامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱- ۳ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱- ۳ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۱- ۳ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱- ۳ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱- ۳ دی

منتخب اخبار ورزشی


۱- ۳ دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۳ دیماه

جبهه بندی جهانی منتظر

تعلل درتغییرات درایران نمی‌ماند

ژاپن که درجنگ دوم جهانی درمقابل  امریکا بود، حالا متحد نظامی امریکا شده و به تشویق و کمک امریکا این اژدهای نظامی از  خواب برخاسته است. چین از خطری که یکبار دیگر می تواند از ناحیه ژاپن این کشور را تهدید کند آگاه است و بسرعت  خود را آماده مقابل اتمی و غیر اتمی با ژاپن و امریکا  می کند. همان اندازه که ژاپن متحد نظامی  امریکا شده، روسیه و چین نیز در یک اتحاد نظامی وسیعا به یکدیگر نزدیک شده اند. این فیلم آغاز مانور مشترک یک هفته ای چین و روسیه است. کشتی های چینی در دریای چین شرقی در جنوب جزیره ججودو به استقبال کشتی های روسی رفته اند که به منطقه مانور رسیده اند. این مانور نظامی یک هفته ادامه خواهد داشت. البته ژاپن درجبهه دیگری نیز علیه چین وارد شده است. جبهه ای که متشکل است از امریکا، انگلیس، استرالیا و ژاپن.

شطرنج سیاسی- نظامی جهان نشان میدهد که بشریت را یک جنگ خانمانسوز دیگر تهدید می کند. امریکا علیه جاده ابریشم هرچه را در توان دارد به میدان آورده و برای تجزیه روسیه به چند کشور به سبک یوگسلاوی و کشاندن چین به جنگ تایوان ( در واقع به جنگ دو ناتوی اروپائی و استرالیائی) نیز تمام تدارکات را دیده بود که ناگهان رودست خورد و روسیه پیشدستی کرد و وارد اوکراین شد. کشوری که قرار بود تخته پرش جنگ اتمی با روسیه شود. این صف آرائی، دامن همه کشورهای جهان را  خواهد گرفت. از جمله ایران را و آن کشوری که پیشدستی کرده و آماده دفاع از تمامیت ارضی خود شده و متحدین خویش را انتخاب می کند، غافلگیر نمی شود. ایران که در جلوگیری از تبدیل سوریه به لیبی و عراقی دیگر بموقع در کنار روسیه و ارتش سوریه وارد میدان شد، اکنون نیز در جبهه اوکراین درکنار روسیه قرار گرفته است. اگر چه محدود و در حد برخی سلاح ها (از جمله پهپادها) اما بهرحال جبهه خود را انتخاب کرده است. دراین چارچوب سیاست نگاه به شرق را اعلام کرده اما در داخل کشور سد محکمی در برابر این نگاه و این انتخاب وجود دارد که قادر به هر نوع کارشکنی، تحریک مردم با تحمیل قوانین ارتجاعی و دست بردن به خشونت علیه مردم و حتی علیه طراحان نگاه به شرق را دارد. در همین شماره پیک نت می خوانید که این مخالفان چگونه ۷۰ میلیارد دلار را تنها درعرض یکسال و نیم فقط به کانادا منتقل کرده اند. اگر درحکومت دست نداشتند چگونه میتوانستند این پول را به کانادا منتقل کنند؟ آنها در قلب حکومت قرار دارند. آنها می خواهند در جبهه غرب و درکنار امریکا و ژاپن  علیه چین و روسیه جای بگیرند و برایشان مهم نیست که سرانجام آن جبهه چه می شود و اساسا آن جبهه قابل اعتماد است یا  نیست؟ خواهان تجزیه ایران به چند کشور کوچک هست یا نیست؟ آنها امریکا را متحد خود می دانند و طبیعی است که متحدان امریکا ( از جمله اروپا و اسرائیل و ژاپن و کانادا) نیز متحدان این مخالفان است. مخالفانی که بصورت مافیائی با نقاب مکتبی و اسلامی و گاه بدون این نقاب عمل می کنند. بارها نوشته ایم و تکرار می کنیم که تا سر این مار به سنگ کوبیده نشود، هیچ تحول و تغییری در جمهوری اسلامی ممکن نیست. سراین مار در جیب امام جمعه هائی است پیشانی مزین به مهر داغ را دارند، قوه قضائیه را  قبضه کرده اند، درنهادهای امنیتی نفوذ عمیق دارند و با همه امکاناتی که دارند  مردم را با سخنان، تصمیمات و اقدامات خود خشمگین می کنند. وقتی از کوبیدن سر مار به سنگ گفته می شود، شامل این مارها نیز می شود. هر روز تعلل نظام برای تعیین تکلیف این مار، فرصت برای مخالفان سیاست نگاه به شرق را فراهم می کند. تکلیف نظام اقتصادی کشور باید روشن شود. با نظم و مشی اقتصاد ۳ دهه گذشته محال است بتوان متحد شرق شد! این نظام به سود اکثریت مردم ایران باید تغییر کند و به سلطه اقلیت بر اکثریت و غارت کشور توسط همین اقلیت خاتمه داده شود. فضای سیاسی کشور باید برای مدافعان نگاه به شرق و طرفداران جبهه ای که در برابر جبهه امریکا و متحدانش قرار دارد باز شود. تحولات جهانی اجازه تعلل را نمیدهد. هرچه سریعتر باید تکلیف را با مافیاهای اقتصادی و متحجرین مذهبی روشن کرد و به سمت تولید و معیشت برای اکثریت جامعه رفت و مردم را مدافع نگاه به شرق و جبهه ای کرد که از دو سو در حال تکامل است و منتظر تعلل ما نمی ماند.


خطاب آیت الله محقق کدام روحانیون اند

رهبر حساب خود را از

 روحانیون مرتجع جدا می کند؟


محمود دولت آبادی:

برای رهبر پیام  فرستادم:

مملکت به تجدید نظر اصولی نیاز دارد!


کشتی‌های تهاجمی آبی- خاکی چین

آماده عملیات جنگی شدند!


وزیر کشور:

بانوان با بدپوشی هنجار شکنانه

از رعایت حجاب عدول نکنند!


سرمقاله ۸۶۲

اصلاح طلبان۳ گروه شده‌اند

وهمگی باگردش به‌شرق مخالف!


مشاور سابق پنتاگون

روسیه جنگ اوکراین را برده

اروپا،جنگ را درخانه خودباخته!


عنوان اول پیک نت ۳۰ آذر

اگرحکومت خانه‌تکانی نشود

فروپاشی ایران قطعی است!


ارتش اوکراین در حال

 متلاشی شدن است!

 

زالوژنى فرمانده كل ارتش اوكراين که پیش بینی می شود جانشین زلنسکی شود: من چاره ای ندارم جز این که واقعیات متلاشی شدن ارتش اوکراین را بگویم. خروج غیرمجاز از یک واحد نظامی یا محل خدمت، فرار از خدمت، خروج غیرمجاز از میدان جنگ یا امتناع از استفاده از سلاح، نافرمانی و عدم رعایت دستورات نظامی.  من از تغییرات مربوطه در قانون تصویب شده توسط پارلمان حمایت می کنم و از رئیس جمهور می خواهم که قانون را امضا کند. اغلب مواضع از دست رفته باید با عملیات تهاجمی با هزینه انسانی و غیر انسانی بسیار بالا بازپس گرفته شوند.


روزنامه عربی ۲۱ مصر:

همکاری چین و عربستان

ضربه محکمی به امریکاست!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

.عنوان اول پیک نت چهارشنبه "اگر حکومت خانه تکانی نشود، فروپاشی ایران قطعی است" با نزدیک به ۷ هزار خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب را داشت. آمار فیسبوک هائی که این مطلب را به اشتراک گذاشته اند، و یا آمار فیسبوک پیک نت در این آمار ۷ هزار نفره گنجانده نشده است. همچنین آمار سایت پیک نت که روزانه بین ۴۴ تا ۴۹ هزار بیننده دارد. روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را "داگلاس مک گرگور" مشاور ترامپ و سرهنگ بازنشسته ارتش امریکا داشت که روی ۷ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت