ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین درمرکز تولید تانک و موشک

همه نشانه ها حکایت از گسترش

جنگ میان روسیه و ناتو دارد!

 
 
 

 

 

همه نشانه ها حکایت از تحولات نظامی مهمی در اوکراین از آغاز سال نو دارد. در روسیه دیدارهای طولانی پوتین با فرماندهان ارشد نظامی، حضور وزیر دفاع روسیه در جبهه های اوکراین، توصیه های پوتین برای تولید سریع تر مدرن ترین تجهیزات نظامی و در جبهه مقابل، حضور وسیع تر ناتو در اوکراین و حتی ارسال سامانه پاترویت امریکائی به اوکراین. احتمالاً سفر زلنسکی به امریکا نیز مقدمه کنار رفتن او و سپردن رهبری دولت و ارتش اوکراین بدست فرمانده کنونی ارتش اوکراین است که دارای تحصیلات عالی نظامی در امریکاست و به چند زبان سخن می گوید. او در تازه ترین ویدئوئی که در آستانه سفر زلنسکی به امریکا منتشر کرد و در پیک نت هفته گذشته نیز منتشر شد، با  انتقاد شدید از وضع آشفته ارتش اوکراین گفت که این ارتش در حال از هم پاشیدن  است و سربازان و حتی فرماندهان از جبهه فرار می کنند.

"مدویدف" رئیس جمهور و نخست وزیر سابق در کابینه پوتین که اکنون قائم مقام شورای عالی امنیت ملی روسیه است به چین سفر کرد. یک هیات نظامی و غیر نظامی همراه او بود و بصورت غیرمتعارف وی و هیات همراه با رئیس جمهور چین بر سر میز مذاکره نشستند. او حامل نامه و پیام پوتین برای رئیس جمهور چین بود.

در مسکو پوتین اعلام کرد: جنگ اوکراین در آینده نزدیک به پایان نخواهد رسید، زیرا روسیه در اوکراین نه با ارتش این کشور بلکه تقریباً با کل توان نظامی ناتو مقابله می کند.  رقبای راهبردی روسیه همیشه سعی کرده‌اند روسیه را تجزیه و کوچک کنند چون فکر می‌کنند این کشور بسیار بزرگ است و ممکن است تبدیل به تهدید برای آنها بشود. روسیه همیشه امیدوار بوده و تلاش کرده بخشی از به اصطلاح "دنیای متمدن" باشد اما به این درک رسیده که از روسیه در آنجا چندان استقبال نمی‌شود.

بازدید پوتین از مرکز تولید تانک و موشک، قطعاً یک بازدید نمایشی برای نشان دادن تمرکز روسیه بر تولید سلاح بود. این بازدید روز گذشته انجام شد و توسط رسانه های روسیه وسیعاً پوشش تصویری داده شد.

ــــــــــــــــــ

فیلم بازدید پوتین از مرکز تولید تانک و موشک را در منتخب اخبار خارجی پیک نت امروز ببینید


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: