ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نایب رئیس مجلس آلمان

بحران انرژی می تواند

آلمان را کشوری ورشکست کند

 
 
 
 
 

 

ولفگانگ کوبیکی نایب رئیس پارلمان آلمان شنبه شب گفت که هزینه‌های مازاد انرژی، برلین (پایتخت آلمان) را در خطر تبدیل شدن به یک کشور ورشکسته خواهد کرد.

او که با روزنامه آلمانی «بیلد زونتاگ» مصاحبه کرده بود اضافه کرد: اگر آلمان نتواند با بحران انرژی مقابله کند و به سیاست‌های مالی نامتعادل کنونی ادامه بدهد، اقتصاد کشور فرو می ریزد.

اگر ما به همین روش ادامه دهیم و بخواهیم برای سال‌ها یارانه انرژی ارائه کنیم، می‌توانیم به جای «سوسیالیسم دولتی» با «ورشکستگی دولتی» مواجه شویم. پول اضافه ای که آلمان اکنون قصد دارد برای واردات انرژی به کشورهای دیگر به غیر از روسیه بدهد، موجب کمبود بودجه و چاپ اسکناس بدون پشتوانه خواهد شد. ممکن است اوضاع رو به وخامت بگذارد.

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، به دلیل جنگ اوکراین و تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو از جمله تحریم نفت و گاز روسیه، مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی با بحران شدید انرژی مواجه است.

انفجار تروریستی در خطوط لوله گاز نورد استریم در ماه سپتامبرواردات گاز آلمان از روسیه را متوقف کرد. روسیه تا پیش از آغاز جنگ اوکراین، نزدیک به ۵۵ درصد گاز طبیعی مورد نیاز آلمان را تامین می‌کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: