ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کشتار و تخریب در مهاباد

 

 
 

 

 

در شهر مهاباد، انچه نباید روی می داد و تلاش بسیار شده بود که چنان نشود سرانجام  شد. خبر از کشته شدن عده ای از مردم این شهر مهم کردستان ایران و ویرانی ساختمانها و اماکن عمومی رسیده است. هنوز گزارش دقیق از آنچه در مهاباد روی داده منتشر نشده و تقریبا شبکه اینترنت در کردستان قطع است.

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس اعلام کرد که «تاکنون ۱۱ نفر» از ساکنان این شهر در جریان اعتراض‌ها کشته شده‌اند. وی با اشاره به تخریب خانه‌ها، مغازه‌ها و ساختمان‌ها پس از استقرار نیروهای امنیتی در مهاباد گفت: «در اینکه این افراد متعلق به نیروهای امنیتی و حکومتی بودند تردیدی نیست؛ اما اینکه از نیروهای سپاهی، انتظامی یا لباس شخصی‌ها بودند هنوز مشخص نیست.»

کسی مدعی نیست که افراد مسلح از سازمان های سیاسی کرد در شهر حضور نداشته و نقش آفرینی نکرده اند، کسی هم منکر تحریکات از آنسوی مرز نیست، اما حتی شیوه مقابله با آنها نیز نمی بایست چنان می بود که اکنون شده است. این نوع اقدامات سرکوبگرانه به منظور کنترل شهر و منطقه دوام نمی آورد و آتش زیر خاکستر بار دیگر با کینه و خشونت بیشتر شعله ور خواهد شد. چنان که در دوران شاه شد.

 به این ترتیب، آنچه مشخص شده اینست که در تخریب شهر نیروهای حکومتی نقش داشته اند و این کپی برداری از همان روشی است که ارتش شاهنشاهی در جریان لشکر کشی به کردستان برای سرکوب حکومت خود مختار قاضی محمد درمهاباد مرتکب شد و پس از تخریب شهر و ایجاد رعب و وحشت، قاضی محمد رهبر دولت و دادستان شریف و محبوب مردم "ابراهیمی" را وسط شهر دار زد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: