ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با اعدام امثال "شکاری" نمیتوان ایجاد ارعاب کرد

دوران اعدام بی واکنش

نوید افکاری و روح الله زّم گذشته

 
 
 

 

 

دوران اعدام امثال نوید افکاری و یا روح الله زم گذشته و دیگر بدون واکنش اجتماعی نمی تواند دست به اعدام با هدف ایجاد ارعاب درجامعه رفت. چنان که در باره اعدام محسن شکاری شاهدیم. قوه قضائیه ملوک الطوایفی جمهوری اسلامی که مانند دادگاههاهی نظامی دوران شاه در پیوند است با نهادهای امنیتی ، این واقعیت را هنوز نمی خواهد قبول کند و به همین دلیل و با توجه به این که این قوه و دادگاهها و دادسراهای آن در دست روحانیت است، هر محاکمه سیاسی و حکم اعدامی بر سقوط بیشتر اعتبار روحانیت می افزاید.

اعدام محسن شکاری، حتی اگر مدعی شوند که جوان سرکشی در محله اش بوده، به جرم مجروح کردن یک مامور با چاقو چه معنای دیگری جز تلاش برای ایجاد رعب در معترضان و قربانی کردن شکاری در راه این هدف داشته؟ شواهد نشان میدهد که به این هدف نخواهند رسید و دورانی که روح الله زم و نوید افکار اعدام شدند گذشته است.

عباس عبدی در روزنامه اعتماد بدرستی نوشته:

«اعدام (شکاری) پیامی داشت برای معترضین که گوش کسی به شما بدهکار نیست. اما این اعدام حتی اگر ده درصد معترضین کف خیابان را به سوی خشونت سوق دهد فاجعه ‌بار خواهد بود.

حسین مرعشی دبیرکل کارگزاران سازندگی هم به نوع دیگری همین گفته عبدی را تکرار کرده است:

بین نارضایتی و کسانی که در خیابان علیه نظام شعار می دهند یک شکاف بزرگ وجود دارد.  نارضایتی بالای ۷۵ درصد است ولی ممکن است در خیابان ۵ درصد مردم درگیر باشند. تا زمانی که این شکاف و فرصت وجود دارد، جمهوری اسلامی باید از آن استفاده کند که نمی کند. (و همچنان بدنبال اعدام درمانی است!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: