ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چین گریزان بسیج شدند

معاون نخست وزیر چین

بزودی به ایران سفر می کند!

 
 
 

 

 

تمام کسانی که از دوران روحانی تاکنون نقش مهمی در چین گریزی داشتند و آتش آن را در مطبوعات موسوم به اصلاح طلب روشن نگهداشته بودند، ناگهان دسته جمعی با سفر رئیس جمهور چین به عربستان و بیانیه پایانی این سفر به میدان در آمدند که "دیدید چین نمیتواند قابل اعتماد باشد و ...". در حقیقت آنها یک کارزار در این زمینه راه اندازی کردند که مبنای آن بیانیه پایانی سفر رئیس جمهور چین به عربستان، بیانیه مشترک با 6 کشور عربی و جمله ای در آن بیانیه است که در آن بر حل مسالمت آمیز اختلاف بر سر مالکیت سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک تاکید شده است. آنها حتی صبر نکردند وزارت خارجه رسما از دولت چین توضیح بخواهد. منتظر نماندند زیرا می خواستند تا تنور داغ نان ضد چینی را به آن بچسبانند.

روز گذشته  سفیر چین که به وزارت خارجه احضار شده بود گفت:

«ما به تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذاریم و سفر رئيس‌جمهورمان به ریاض هم برای کمک به صلح و ثبات منطقه بود. در روزهای آینده معاون نخست‌ وزیرمان به ایران سفر خواهد کرد.»

آنها که مثل مور و ملخ علیه چین وارد صفحات روزنامه ها شدند، دردشان سه جزیره نیست، دردشان گردش به شرق و دوری از امریکا و غرب است. همین ها کافی است یک سوژه از روسیه پیدا شود تا با یورشی گسترده تر در صفحات روزنامه ها ظاهر شوند.

بهرحال و با فاصله گیری از کارزار چین گریزان که حسین شریعتمداری هم در کیهان خود را نخود این آش کرده، بهترین موضع گیری آنست که ببینیم معاون نخست وزیر چین در تهران درباره بیانیه مورد بحث چه می گوید.

به منتخب اخبار اقتصادی همین شماره پیک نت مراجعه کنید و لیست کوتاهی از گردان مطبوعاتی چین گریزان را ببینید!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: