ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا و ناتو عبداللهیان را گذاشته اند سر "کار"

بازی موش و گربه

"پهپاد" دادیم، پهپاد ندادیم!

 
 
 

 

 

وزیرخارجه دولت رئیسی که خیلی دوست دارد مصاحبه کند و جلوی دوربین ها باشد، این روزها بر سر حضور پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین به تناقض گوئی هائی افتاده که کم کم خنده دار شده است. مدتی گفت که ایران پهپاد به روسیه نداده، سپس گفت که داده، اما مجانی نداده بلکه فروخته. چند روز بعد گفت که ما برای جنگ در اوکراین پهپاد به روسیه نفروختیم. (لابد برای بادبادک بازی در مسکو فروخته بودند!) و روز گذشته استدلال خنده دار دیگری را مطرح کرد و گفت: ما این پهپادها را پیش از جنگ اوکراین به روسیه فروخته بودیم!

همه اینها باز می گردد به نداشتن جسارت برای گفتن یک واقعیت و دفاع از آن واقعیت. از توپ و تشر امریکا و اروپائی ها ترسیده اند و به این تناقض گوئی ها افتاده اند. یکبار آقای عبداللهیان و یا ابراهیم رئیسی و یا یکی از فرماندهان سپاه که موشک با شعار نابودی اسرائیل در دولت روحانی هوا می کردند در پاسخ به خبرنگارانی که درباره پهپادهای ایران در اوکراین سئوال می کنند نگفته اند: مگر ترکیه برای فروش پهپادهایش به اوکراین از کسی سئوال کرد؟ مگر کانادا و امریکا و دیگر اعضای ناتو که مخوف ترین سلاح ها را در اختیار اوکراین می گذارند، به کسی اجازه سئوال در این باره داده و یا میدهند. به دیگران چه که ما پهپاد و یا هر نوع سلاح دیگری را به هر کشوری می فروشیم و یا نمی فروشیم؟ ضمناً سلاح برای عملیات نظامی است و نه نمایشگاه! طبیعی است که پهپادهائی که ما فروخته ایم در اوکراین ظاهر شوند. مگر ما باید به زلنسکی و وزیر خارجه اش و یا سفیر اوکراین در ایران حساب پس بدهیم؟ آن هم به رژیمی که به گفته زلنسکی می خواست اسرائیل دوم شود!

این مسخره بازی قبول و انکار و ... در شرایطی است که پهپاد را نمی توان توی جیب گذاشت و پنهان کرد. وقتی ماهواره ها مگس را در آسمان شکار می کنند و عکس برداری، با این نوع استدلال های وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی قانع می شوند که ایران پهپاد نداده؟

نام این نوع پنهانکاری ها دیپلماسی نیست، بلکه ترس و جا خوردن از توپ و تشر امریکاست!

حتی در خود روسیه اعلام شده که استفاده گسترده و همه‌جانبه ارتش روسیه از پهپادهای انتحاری (که غرب و شرق می دانند ساخت ایران است) در مدل‌های مختلف نقش تعیین کننده ای در جنگ اوکراین یافته و سیستم های پدافندی قادر به شکار آنها نیستند و انواع فیلم های این پهپادها در آسمان اوکراین منتشر شده، این موش و گربه بازی چه معنائی دارد جز ترس؟

این فیلم قدرت پهپادهای ایران را نشان میدهد و چرا نباید مردم ایران بدانند که قدرت نظامی ایران برای دفاع از خود در برابر تهاجم خارجی چقدر است و چگونه؟ از جمله همین فیلم که یک قایق گشت ساحلی ارتش اوکراین در آب‌های دریای سیاه هدف پهپادهای انتخاری ساخت ایران  قرار گرفته و منهدم شده است.

البته این بازی زیاد ادامه نخواهد یافت و ایران ناچار خواهد شد در عرصه های دیگری نیز قدرت و توان نظامی خود را به نمایش بگذارد از جمهوری آذربایجان تا آب های خلیج فارس بدانند حمله نظامی به ایران با چه واکنشی روبروست.

به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:

https://telegram.me/pyknet


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: