سازماندهی نامحسوس در میان معترضان

۳ گزارش دریافتی از تهران

درباره اعتراضات خیابانی!

 

تردید بسیاری از کاربدستان ج.اسلامی

ابراهیم رئیسی مرد میدانی است

که یکسال است درآن واردشده؟

(پیک هفته ۱۰۹) ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ - ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۹-۳۰ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۹-۳۰ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۹-۳۰ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۹-۳۰ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۹-۳۰ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۲۹-۳۰ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۳۰ آبان

بجای‌شعارهای آلوده‌به‌خشونت

خواست‌های منطقی

و ممکن را مطرح کنید!

از شهرهای کردستان ایران همه گزارش هایی که میرسد و حتی گزارش های رسمی که رسانه ها و مطبوعات داخل کشور منتشر می کنند، آلوده به مرگ و عزاست. یا لااقل تاکنون چنین بوده است. هرچند بتدریج نشانه هائی بروز می کند که هم از سوی مردم و هم از سوی نیروهای نظامی، نوعی تفاهم ضمنی بر سر پرهیز ازخشونت بوجود آمده است. البته، حساب درون مرزی جدا از حساب برون مرزی است و نیروهای نظامی ایران در طول مرز با کردستان عراق بسرعت مستقر می شوند، چرا که معتقدند از آنسوی مرز سلاح و نفرات به این سوی مرز آمده و اعتراضات مردم را آلوده به خشونت می کنند.

این فیلم مربوط به تحصن مردم در خیابان های مهاباد، قلب کردستان ایران است. نمونه ایست از جریان اعتراضی رشد یابنده و مسالمت آمیز و خشونت پرهیز. این تحصن اعتراضی  نشان دهنده فضای عمومی در کردستان ایران است. مردم می دانند که اگر کار به خشونت کشیده شود، آنها میان گروه های مسلح حکومتی و مخالفانی که تشویق می شوند دست به اقدامات مشابه بزنند له شده و زندگیشان نابود خواهد شد و به هیچ جا هم نخواهند رسید.

طبیعی است سئوال شود: هدف از این تحصن چیست و چه خواسته ای دارد؟ اگر آنگونه که عده ای هوای آن را در سر دارند خواستشان سرنگونی جمهوری اسلامی باشد که باید گفت با نشستن در وسط خیابان جمهوری اسلامی سرنگون نخواهد شد. سرنگونی حمله به پاسگاهها، کلانتریها، مسلح شدن و وارد همان چرخه خشونتی شدن است که از بیرون مرزها، بی اعتناء به نتایج هولناک آن تشویق و حتی سازماندهی می شود. ما هم تصور نمی کنیم مردمی که وسط خیابان تحصن می کنند خواهان خشونت و سرنگونی اند! بنابراین، باید به خواست هائی که مطرح میشود توجه کرد. این خواست ها مدنی است.

یک نمونه را به یاد آوریم:

آیا مردم شهر سیاتل امریکا در جریان تظاهرات بزرگ خیابان خود شعار سرنگونی دادند؟ خیر! آنها خواست هایی در زمینه احترام به حقوق سیاهان یا مجازات عاملان قتل سیاهپوست آمریکایی را مطرح کردند.

همین نمونه را در ایران می توان دنبال کرد. باید در ادامه اعتراضات بتدریج نمایندگانی را برگزید تا با حکومت و مقامات شهر و استان وارد مذاکره شد و خواسته یا خواسته هایی را مطرح کرد.

برای مثال خروج نیروهای مسلح حکومتی که در شهرها مستقر شده اند و خروج افراد مسلحی که بنام برخی احزاب آنسوی مرز در شهرها ظاهر شده اند.

حتی در اوج انقلاب ۵۷ نمایندگان آیت الله خمینی مانند آیت الله طالقانی، مهندس بازرگان و دکتر بهشتی با روسای فرماندهان نظامی در تماس و مذاکره بودند برای تامین امنیت راه پیمایی ها. بنابراین تحصن کنندگان باید مطالبات و خواست های خود را مشخص کنند. این خواستها باید با خواست های بقیه مردم ایران هماهنگ و همسو باشد تا همبستگی ملی را تقویت کند. اگر نباشد هم به ضرر ایران است، هم به زیان مردم مهاباد و کردستان و سرانجام کل ایران. این خواست ها در این مرحله جز مطالبه یک سلسله اصلاحات چیزی دیگر نمی تواند باشد. فراتر از این یعنی رفتن به سمت خشونت و برباد رفتن همه دستاوردها و آغاز دورانی که در انتهای خود به تکه پاره شدن ایران و باقی ماندن صدها هزار و یا شاید بیشتر کشته شدگان خواهد انجامید!


ادعای نماینده سابق "ایذه"

درباره کشته شدن کیان ۹ ساله

 

نماینده سابق شهرستان ایذه در باره کشته شدن کیان ۹ ساله:

«همان کسانی که تیراندازی کردند، کیان و پدرش را به هلال‌احمر و بیمارستان منتقل کردند»


اعتراضات مدنی مردم یونان

در دانشگاهها و خیابان ها

همزمان  با ایران، در یونان نیز تظاهرات اعتراضی هم در دانشگاهها و توسط دانشجویان و هم در خیابان توسط مردم آغاز شده و جریان دارد. این اعتراضات با خواست های مشخص صورت می گیرد که در راس آنها مخالفت با گرانی و بیکاری و سیاست دولت برای کمک مالی و نظامی به دولت اوکراین است. تظاهرات علیرغم انبوه بودن جمعیت هم در دانشگاه ها و هم در خیابانها کاملا آرام و بدون خشونت انجام می شود و نیروی پلیس ضد شورش نیز ناظر بر نظم است و نه بیشتر. چرا در ایران اینگونه نیست؟ چرا خواست های منطقی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی مطرح نمی شود و کار به شعارهای بی محتوا، ناممکن و تحریک کننده کشیده شده است؟


کسانی که در خدمت استراتژی امریکا و اسرائیل اند

آنها که بر طبل خشونت

و تحریک مردم می کوبند!


بیانیه حزب توسعه ملی ایران

گسترش نگرانی ازتشدید خشونت

ازدوطرف دراعتراضات جاری


عنوان اول پیک نت ۲۹ آبان

در اوج اخبار اعتراضات
واقعیات پشت صحنه فراموش نشود!


سخنان روز گذشته رهبر ج. اسلامی

هیچ کس حق ندارد خودسرانه

معترضان دستگیر شده را مجازات کند


نگاه به عمق سخنان حمید ابوطالبی مشاور سیاسی روحانی

آنها که زیرکانه در ایران

 امریکا را تبرئه می کنند!


در دیدار نخست وزیر جدید ایتالیا و رهبر چین

چین و ایتالیا خواهان

 گسترش همکاریها شدند


پاسخ به برخی توصیه ها

انتشار همه اخبار و نه تنها

اخبار اعتراضات وظیفه خبری ماست!


براى راه اندازى اينترنت ملى
جلب اعتماد مردم
مهم تر از تحريم اروپا و امريكا


عنوان اول پیک نت - ۲۸ ابان

دو جريان و دو گرايش
درحكومت و درجنبش اعتراضى


تکذیب شایعه استعفای علی شمخانى


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

.عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) که درباره نقش اتاق بازرگانی در حکومت بود، روی تلگرام این روزنت با بیش از ۵ هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. همین عنوان اول روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۴ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://telegram.me/pyknet


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت