ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 شهریور

بیانیه 6 سازمان

 روی امواج تبلیغاتی

تلویزیون های خارج کشور

 
 
 

 

 

6 سازمان سیاسی خارج کشور در یک بیانیه مشترک، نظر واحد خود را در باره مذاکرات اتمی ایران اعلام داشته و از توافق اتمی حمایت کردند. این سازمان ها عبارتند از:

اتحاد جمهوری‌خواهان ایران

جبهه ملی‌ایران- اروپا (سامان ششم)‏

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)‏

حزب جمهوری‌خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران

سازمان‌های جبهه ملی‌ایران در خارج از کشور

همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا)

در این بیانیه، پس از شرح دوران مذاکرات که بصورت شبانه روزی در بخش های خبری و تفسیری تلویزیون های سه قلوی بی بی سی و ایران اینترنشنال و من و تو بی وقفه پخش می شود نوشته اند:

از جمله «نصب سه آبشار «سانتریفیوژ پیشرفته آی‌آر-۶» در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و تهدید تلویحی به اعلام توانایی فنی در تولید ساخت بمب اتم عليرغم تاکید بر تصمیم سیاسی در اجتناب از ساخت جنگ‌افزار اتمی در چارچوب بازدارندگی هسته‌ای، حساسیت‌ها در سطح جهانی و منطقه‌ای را افزایش داده‌است. در این فضا گرایش‌های حامی برخورد نظامی افزایش یافته است. به نظر می رسد جمهوری اسلامی با طولانی کردن مذاکرات می خواهد پروژه سیاسی ـ راهبردی خود را پيش ببرد و فعالیت‌های هسته‌ای خود را به نقطه غیرقابل بازگشت نزدیک کند. نظام براین باوراست که این امر نقش مهمی در بازدارندگی دفاعی و ایجاد توازن ایفا می کند و تداوم حيات حکومت را بيمه و موجب ماندگاری آن خواهد شد! اما برخلاف تصور حکومتگران توان بالقوه ساخت سلاح هسته ای تضمينی برای ماندگاری حکومت نمی باشد.... خواست گروه های وسيعی از جامعه ايران اين است که جمهوری اسلامی از برنامه جاه طلبانه هسته ای دست بردارد تا بیش از این هزینه بر مردم و اقتصاد کشور تحمیل نشده و معیشت مردم به گروگان گرفته نشود. برنامه هسته ای تا کنون صدها ميليارد دلار هزينه بر دوش مردم کشور ما گذاشته و هيچ سودی برای کشور ما نداشته است. در این مقطع اهمیت دارد تا حکومت از مواضع سرسختانه فاصله گرفته و راه را برای توافق باز کند.»

سئوال برانگیز است که چرا بقیه سازمان هائی که همین نظرات را دارند زیر این بیانیه را امضاء نکرده اند. از جمله شورای گذار و یا نشریه نامه مردم که بنام حزب توده ایران مطلب منتشر می کند و ....

در این بیانیه اشاره ای به تحریم های امریکا علیه ایران و بحران اقتصادی که بخش مهمی از آن ناشی از همین تحریم هاست نشده است. درعین حال که این جمله از بیانیه، که در زیر تکرار می کنیم، کاملا در انطباق است با سیاست تبلیغاتی اسرائیل که البته از اسرائیل هم با اصطلاح "یک گرایش" نام برده می شود!:

«نصب سه آبشار «سانتریفیوژ پیشرفته آی‌آر-۶» در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و تهدید تلویحی به اعلام توانایی فنی در تولید ساخت بمب اتم عليرغم تاکید بر تصمیم سیاسی در اجتناب از ساخت جنگ‌افزار اتمی در چارچوب بازدارندگی هسته‌ای، حساسیت‌ها در سطح جهانی و منطقه‌ای را افزایش داده‌است.»

بماند که این بیانیه که از آن توصیه به سازش و تسلیم استنباط می شود، کوچکترین اشاره ای نیز به اوضاع متحول کنونی جهان، جبهه بندیهای جهانی، حوادث اوکراین، گرایش ایران به همکاری با روسیه و چین و هند و ورود به سازمان های شانگهای، بریکس و اورو آسیا، تهدیدهای نظامی اسرائیل و امریکا علیه ایران (که امروز بهانه آن اتمی شدن ایران است و فردا می تواند بهانه دیگری برای اجرای این هدف و تقسیم ایران به 5 باشد) نیز ندارد که همه این مجموعه روی فعالیت اتمی ایران تاثیر مستقیم دارد. متن این بیانیه را میتوانید در لینک زیر بخوانید:

https://www.iran-emrooz.net/index.php/news1/102108


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: