ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش سفر "گروسی" به اوکراین

در تائید ادعاهای غرب و زلنسکی نبود!

 
 
 
 
 

 

هیات اعزامی از جانب آژانس بین المللی اتمی به سرپرستی "گروسی" از نیروگاه اتمی زاپوروژیه بازدید کرد و به مقر این سازمان بازگشت. پیش از بازگشت، ناظرانی از این سازمان را در این نیروگاه باقی گذاشتند تا ایمنی و امنیت آن را بصورت منظم گزارش بدهد.

با آنکه گزارش رسمی آژانس از این سفر هنوز اعلام نشده، سکوت ممتد رسانه های غربی و عصبانیت زلنسکی نشان میدهد که این گزارش علیه موشک بارانی ارتش اوکراین به طرف این نیروگاه است.

همزمان با حضور هیات آژانس در نیروگاه زاپوروژیه، دو گروه تروریستی وابسته به ارتش اوکراین سعی کردند به این نیروگاه حمله کنند که این حمله توسط ارتش روسیه که اکنون نیروگاه زاپوروژیه را دراختیار دارد خنثی شد. انتشار فیلم کشف مخفیگاه این دو گروه در فیسبوک پیک نت موجب توقیف و مسدود شدن آن برای 7 روز شد.

این دو گروه تروریستی را یک یگان رزمی که شامل ۶۰ تکاور بود و با هفت قایق خود را به منطقه رسانده بودند، سعی داشتند نیروگاه را تصرف کنند که طرح آنها شکست خورد و تلفات سنگینی دادند که از 300 تا 500 نفر گزارش شده است.

میخائل گروسی این حمله و عملیات را تأیید کرد و گفت: "با شنیدن صدای انفجار‌ها من و اعضای هیات همراه هراسان شده بودیم»

پس از آنکه گروسی به همراه بخشی از تیم همراهش از اوکراین خارج شد، زلنسکی مدعی شد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید پا را فراتر می‌گذاشت و بر لزوم «غیر نظامی کردن» این منطقه تأکید می‌کرد. خبرنگاران مستقل از پوشش خبری این بازدید منع شده بودند و این موضوع به روس‌ها این امکان را داد تا یک «تور بیهوده یک طرفه» برگزار کنند. ادعائی که اگر اندکی هم واقعیت داشت از سوی رئیس آژانس انرژی اتمی تائید می شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۵ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: