ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با میردامادی درباره تاج زاده

حرف ها و نظرات تاج زاده

نه جرم است و نه عجیب!

 
 
 

 

 

همسر مصطفی تاج زاده خبر داده که وی در حال نوشتن دادنامه ایست که می خواهد در دادگاه خود آن را بخواند. محسن میردامادی دبیرکل جبهه ممنوع از فعالیت مشارکت که زمانی از اشغال کنندگان سفارت امریکا در تهران و سپس استاندار خوزستان و همچنین نماینده مجلس ششم بود، درباره تاج زاده در گفتگو با "دیدار نیوز" گفت:

تا جایی که من پیگیر مطالب آقای تاجزاده هستم و اطلاعات دارم - و ممکن است کامل هم نباشد- چند محور اصلی در رویکرد ایشان وجود دارد که می‌توانم به صورت خلاصه به آن‌ها بپردازم. اول اینکه همه مسئولین کشور از صدر تا ذیل به میزان اختیاراتشان مسئولیتی به عهده دارند و می‌توانند مورد نقد قرار گیرند و باید پاسخگو باشند. در رابطه با این موضوع، مقام رهبری هم از این قاعده مستثنا نیستند. دوم اینکه نظارت استصوابی عملا از انتخابات یک پوسته باقی گذاشته است و محتوای آن را در کل معدوم کرده است؛ لذا با وجود نظارت استصوابی عملا چیزی از بحث حاکمیت مردم باقی نمانده است. با این وضعیت انتخاباتی، عملا چیزی به نام انتخابات آزاد در کشور نداریم. نقش مردم و اراده آن‌ها بر اینگونه انتخابات حاکم نیست و در عمل هم این نوع ویژه‌گزینی‌ها به تدریج تثبیت شده است، که این خود باعث آلوده شدن کشور به فساد شده و باعث شده فساد گسترش یابد.

محور بعدی که در مطالب ایشان می‌توانیم ببینیم دفاع از آزادی رسانه است و اینکه راه مقابله با تاثیرگذاری رسانه‌های خارجی آزادی، تقویت و به رسمیت شناختن آزادی رسانه‌ها در داخل است و تا زمانی که ما چنین محدودیت‌هایی را برای رسانه‌ها داشته باشیم طبیعتا، رسانه‌های خارجی مورد توجه مردم خواهند بود.

با توجه به تجربه‌ای که همه ما با دستگاه قضایی، نیرو‌های امنیتی و ضابطین امنیتی در سال ۸۸ داشتیم به نظر می‌رسد در مورد آقای تاجزاده نیز همه کارها، در همه مراحل، در فرایند و هم در فرجام - ضابطین امنیتی نقش دارند.

 به رغم تاکیدات رییس کنونی قوه قضاییه مبنی بر اینکه ضابطین در امور قضات و دستگاه قضا دخالت نکنند، آن‌ها نقش اصلی را دارند و عملا با بسط یدی که در دستگاه قضایی پیدا کرده‌اند پرونده‌های اینچنینی را به شعب خاص که شناخته شده هم هستند، هدایت می‌کنند که نتایج مورد نظرشان را بگیرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۷ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: