رئیس بانک مرکزی روسیه:

روسها ۸۵ میلیارد

دلار و یورو در بانکها دارند!

 

مصر و اردن در نوبت بعدی اند؟

دیدار علنی وزرای خارجه

ایران و عربستان در بغداد

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ - ۲۴ ژوییه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱-۲ مرداد ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱-۲ مرداد ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱-۲ مرداد ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱-۲ مرداد ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱-۲ مرداد ماه

منتخب اخبار ورزشی


۱-۲ مرداد ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲ مرداد

باد در پرچم

امریکا و اسرائیل نیست!

سیامک زند

بازتاب سفر پوتین به تهران، آن نیست که رسانه های غرب با تحریف و چاشنی جنگ روانی به آن پرداختند. من بعنوان پس لرزه های این سفر می توانم اشاره به برخی اقدامات رادیکال در کشورهای منطقه بکنم. این رادیکالیسم منفی نیست، یا امیدوارم نتایج منفی نداشته باشد، فعلا تا آنجا که شاهدم درجهت مثبت است. در بحرین مقاومت هائی علیه تبدیل این کشور به پایگاه اسرائیل آغاز شده است. حتی در سطح مخالفت برخی وزرای بحرینی در این زمینه. موضع گیری عربستان برای حل مشکلات سیاسی میان این کشور و ایران را جدی باید گرفت. این که اعلام شده وزرای خارجه ایران و عربستان در بغداد دیدار می کنند خبر کوچکی نیست. بی اعتنائی سعودی ها به بایدن در جریان سفر به عربستان برخاسته از مناسباتی بود که عربستان با چین و روسیه برقرار کرده است. در ترکیه نیز اردوغان بار دیگر فرمان سیاست خارجی را از سمت امریکا به سمت منطقه و تفاهم با روسیه چرخانده است. حتما میدانید که بلافاصله پس از سفر پوتین به تهران، قراردگاه خاتم الانبیاء کار خط آهن آستارا - رشت را بدست گرفت. شخصا اطلاع دارم که در حوزه کشتیرانی هم تحولاتی آغاز شده است، از جمله تقاضا برای مسیر هند- چابهار زیاد شده است. امارات نیز آماده مبادله سفیر با ایران شده است. درعراق و سوریه هم باید منتطر تحرکات تازه ای بود. بویژه درباره سوریه و اوج گیری جنبش اخراج امریکائی ها از سوریه و عقب نشینی ترکیه از جاه طلبی های گذشته اش. سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری روسیه در حوزه نفت و گاز ایران منطقه را تکان داده است. بویژه که روسیه در جریان جنگ اوکراین چنان قدرت نظامی را به نمایش گذاشت که پیش از آن تصور نمی شد. در ارتباط با پاکستان هم جنبش حمایت از بازگشت عمران خان به کاخ نخست وزیری اوج دوباره گرفته است.  صد ها هزار تن از حامیان عمران خان در اسلام آباد و فیصل آباد و کراچی و لاهور و پیشاور و راولپندی و حيدر آباد پاکستان به خیابان ها آمده و علیه دولت شهباز شریف شعار دادند. مردم برکناری عمران خان را غیر قانونی و امریکائی دانسته و برگزاری انتخابات زود هنگام را خواستار شدند. اگر ایران بتواند از شرایط پیش آمده با درایت بهره گیری کند و سیاست شعاری و ماجراجوئی را کنار بگذارد، باد در پرچم ایران است و اگر برجامی هم بخواهد به نتیجه برسد با امتیازهای بزرگ به سود ایران به نتیجه خواهد رسید.

شرایط به گونه ایست که حتی به دولت آلبانی هم دستور داده شد جلوی گردهمآئی سازمان مجاهدین را بگیرد. این اقدام آلبانی را بیش از آن که به حساب ترس از تروریسم بدانیم، باید ناشی از جلب رضایت تهران دانست. هنوز معلوم نیست با دو مجرم اقدامات تروریستی در اروپا، یعنی حمید نوری که در سوئد به جرم دست داشتن در اعدام های ۶۷ محکوم به حبس ابد شده و همچنین "اسدی" دیپلمات جمهوری اسلامی که در بلژیک دوران محکومیت ۲۰ ساله خود به جرم تدارک انفجار تروریستی در پاریس و در گردهمآئی مجاهدین را می گذراند چه خواهند کرد. آیا آنها را به بهانه گذراندن دوران محکومیت به ایران مسترد خواهند کرد یا خیر؟ گرچه شواهد نشان میدهد که در این زمینه هم اروپا بدنبال حفظ و حتی گسترش مناسبات سیاسی خود با ایران است. شاید هنوز زود باشد این نتیجه گیری اما دور از ذهن نیست که ناکامی ناتو در اوکراین می رود تا شرایط جهانی را تغییر بدهد. زلنسکی که گفته می شود سرنخش دست انگلستان و اسرائیل است همچنان دست و پاهائی می زند موشک به سوی اهداف کور در "خرسون" و "دونتسک" و "لوکانسک" شلیک می کند و تلفات وخساراتی به بار می آورد اما ظاهرا این آخرین دست و پاهائی است که می زند. تفاهم بی سر و صدای روسیه با اروپائی ها برای انتقال غلات اوکراین از طریق بندر اودسا و همچنین باز کردن شیرهای گاز روسیه به روی اروپائی ها تائیدی است بر آخرین دست و پا زدن های زلنسکی. اروپا ضعف مدیریت در کاخ سفید و بحران اقتصادی امریکا را پیش چشم دارد و نمی خواهد تن به جنگ با روسیه بدهد. روزهای سیاسی مواجی را جهان پشت سر می گذارد.


درباره غزه و سوریه

دیدارهای محرمانه  

مقامات ایرانی و مصری در عمان


سرهنگ امریکائی:

اروپائی ها خواهان

جنگ با روسیه نیستند!


۶ هزار اسیر جنگی اوکرائینی

در اختیار ارتش روسیه اند


نتیجه نهائی جنگ اوکراین- سردبیر "رای الیوم"

پیروزی روسیه و چین

و تضعیف اروپا و امریکا


لاوروف: هدف اولیه روسیه وسیع شده

روسیه در تدارک

حمله وسیع به بندر "اودسا"


عنوان اول پیک نت اول مرداد

درانتظار تحولات سیاسی

درامریکا و۳ کشوراروپائی


علی اکبر ولایتی:

عقل سلیم نمی گوید: بجای

چین و روسیه با غرب دوست شویم!


گلوبال تایمز چین:

تحریم ها، اروپا را ضعیف

و روسیه را قوی کرده!


باتهام نقض قوانین

فعالیت "آژانس یهود" (سخنوت)

در روسیه ممنوع می شود


سرمقاله راه توده ۸۴۱

ایران به گذرگاه پر سنگلاخ

برای پیوستن به‌جبهه‌ شرق رسیده


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته بالای ۴ هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره روی تلگرام پیشتاز بود.. روی فیسبوک پیک نت نیز عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۸ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

 https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران