ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سود عربستان و روسیه

از تحریم روسیه، به ضرر اروپا

آمریکن تینکر نویسنده  "توماس لیفسون"

 
 
 
 
 

 

عربستان سعودی رتبه دوم تولید نفت را در جهان دارد، اما اکنون نفت خام بیشتری از روسیه وارد می کند. این کشور نفت را با تخفیف نسبت به قیمت های جهانی خریداری می کند و از آن برای تولید برق استفاده می کند. بنابراین روسیه با صادرات بیشتر پول بسیار بیشتری نسبت به قبل از تحریم ها دریافت می کند. این امر به وضوح اثر معکوس تحریم ها را نشان می دهد.

محدود کردن فروش یا امتناع از خرید از یک تولیدکننده مانند روسیه به این معنی نیست که نفت روسیه در زمین باقی می ماند یا در انبار انباشته می شود. این به سادگی به این معنی است که نفت روسیه خریداران دیگری پیدا خواهد کرد. اما با این تخفیف نسبت به قیمت های بالاتر تعیین شده در بازار جهانی، موجب شده تا کشورهای تحریم کننده برای تامین نفت به کشورهای دیگر مراجعه کنند. آنها بعلت تقاضای بالا که خود علت افزایش قیمت نفت در بازار جهانی است مجبور به پرداخت بهای بیشتر هستند.

 پادشاهی عربستان می‌تواند نفتی را که برای تولید برق استفاده می‌کرد در بازار جهانی با استفاده از تحریم نفت روسیه به قیمت بالاتری بفروشد و نفت ارزانتر با تخفیف را از روسیه وارد کند. این هم به نفع هر دو کشور است و در نهایت این تحریم کننده ها هستند که باید این سود را بپردازند.

روسیه با دور زدن تحریم ها، درآمد بسیار بیشتری از صادرات نفت (و گاز) نسبت به قبل از تحریم کسب میکند. عربستان سعودی با فروش نفت به قیمت بالاتر از قبل و همچنین خرید نفت ارزان و فروش آنچه قبلاً برای تولید برق استفاده می کرد با قیمت های بالاتر سود می برد.

بازنده جز تحریم کنندگان روسیه کیست؟

 

https://www.americanthinker.com/blog/

2022/07/why_saudi_arabia_is_buying_russian_oil.html?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: