ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگوی تلفنی روسای جمهور چین و ایران

همکاری جامع 25 ساله

چین و ایران سرعت می گیرد

 
 
 
 
 

 

پس از سفر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران و یک سلسله قرارهای آشکار و غیر آشکار، مناسبات با چین نیز در جمهوری اسلامی سرعت گرفت و قرارداد 25 ساله میان چین و ایران بار دیگر؛ جان تازه ای گرفته است. ابراهیم رئیسی در یک گفتگوی نسبتا طولانی با رئیس جمهور چین بر همین نکته تاکید کرد و گفت:

ایران از روند توسعه روابط و جهش در مبادلات تجاری دو کشور در یک سال گذشته رضایت دارد و طالب اجرایی شدن برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله است.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین نیز از همکاری ایران و چین در عرصه بین‌المللی و حمایت متقابل دو کشور از مواضع یکدیگر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد و تاکید کرد که چین مخالف سیاست فشار و یکجانبه گرایی است. اجرایی شدن سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله دو کشور گامی بزرگ در راستای مناسبات اقتصادی میان دو کشور است و بر همین مبنا دستورات لازم برای توسعه روابط همه جانبه استراتژیک با ایران از جمله در عرصه اقتصادی را صادر می‌کنم.

در همین گفتگوی تلفنی رئیسی حمایت ایران از چین واحد را سیاست قطعی و اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و هرگونه تلاش آمریکا برای تکرار الگوی جنگ سرد در جهان را نشانه ضعف و افول آن قلمداد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: