ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ژنرال های روس خونسردی خود را حفظ کرده اند

لغو زیر میزی تحریم گاز روسیه

موشک پرانی های کور اوکراین

 
 
 

 

 

ارتش اوکراین با استفاده از موشک هائی که امریکا در اختیارش قرار داده، از راه دور شهرهای دونتسک، خرسون و لوکانسک را با موشک می زند.  این موشک پرانی بی هدف، عملا خانه های مردم را بر سر آنها ویران می کند و در تازه ترین اقدام موشکی ارتش اوکراین، ساختمانی با موشک زده شد که در آن اسرای جنگی ارتش اوکراین در دونتسک نگهداری می شد. گزارش شده که حداقل 40 اسیر جنگی در این موشک پرانی ارتش اوکراین کشته شده اند و زلنسکی و مشاور به غایت دروغگوی او مدعی شده که باید معلوم شود که روسیه این اسارتگاه را با موشک زده یا ارتش اوکراین؟ این در حالی است که دونتسک تحت حمایت ارتش روسیه است و هیچ دلیلی وجود ندارد که روسیه خود زنی کند! همین موشک پرانی کور به شهر خرسون نیز خساراتی وارد کرده و تلفاتی نیز به بار آورده است. ارتش روسیه همچنان مواضعی را که در اختیار گرفته، تحت کنترل دارد و تابع ماجراجوئی های زلنسکی و مشاوران انگلیسی او نمی شود و جنگ را به طرف کیف نمی کشاند. در عوض، همچنان سرگرم مذاکرات پنهان با غرب است که تازه ترین نتیجه آن باز شدن شیر گاز به سمت غرب از طریق "استریم2" است. خط لوله ای که به کمک آلمان ساخته شده و قرار بود قبل از جنگ اوکراین راه اندازی شود اما این راه اندازی به تاخیر افتاده بود تا آنکه روز گذشته بین آلمان و روسیه تفاهمی برای باز شدن شیر گاز "استریم 2" بدست آمد. با انتقال گاز از لوله استریم 2 که گفته می شود آلمان 17 میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده، عملا انتقال گاز به اروپا از طریق اوکراین منتفی است و دولت کیف از درآمد ناشی از حق عبور گاز محروم می شود! انتقال غلات اوکراین و روسیه نیز با موافقت روسیه از طریق دریای سیاه جریان دارد. به این ترتیب و بی سر و صدا مهم ترین بخش تحریم های روسیه عملا لغو شده و یا دور زده شده است. امری که قطعا امریکا با آن مخالف است اما تقریبا تمام کشورهای اروپائی طرفدار آن هستند زیرا همه نگران زمستان سرد و گرانی سوخت، گاز و نفت هستند که روی قیمت مایحتاج تولیدی تاثیر مستقیم می گذارد.

آمریکا فعلا سعی می کند حریق را در تایوان روشن کند و آن بخش از جهان را درگیر جنگ و درباره روسیه فعلا به جنگ روانی - تبلیغاتی ادامه و حتی آن را تشدید کرده است.

 نماینده آمریکا در سازمان ملل روز گذشته گفت:

واشنگتن هر روز نشانه‌های بیشتری از زمینه ‌سازی روسیه برای الحاق کامل مناطق شرقی دونتسک و دونباس و همچنین مناطق جنوبی خرسون و زاپوریژیا می‌بیند. روسیه به دنبال انتصاب «غیرقانونی مقامات دست‌نشانده خود در مناطق تحت کنترل روسیه است، تا با یک همه‌پرسی ساختگی یا با اجبار، آن‌ها را به روسیه الحاق کند.»

این اظهار نشان میدهد که امریکا تا چه از یک همه پرسی در این مناطق و نتایج آن وحشت دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: