ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گاردین:

تحریم ها علیه روسیه

به غرب بیشتر ضربه شد

 
 
 

 

 

نشریه گاردین با نگرانی از آینده گرانی ها و کمبود گاز در زمستان اروپا نوشته است:

تحریم های ضد روسی  مانند بومرنگ به خود کشورهای غربی ضربه زد و باعث هزینه بالای انرژی، مارپیچ تورم، اختلال در زنجیره تامین جهانی شد. آغاز کنندگان تحریم ها هم اکنون با قصاص خود ساخته دست به گریبان هستند.

تحریم‌های غرب علیه روسیه بداندیشانه‌ترین و ارتجاعی ترین سیاست در تاریخ اخیر بین‌المللی است. قیمت های جهانی انرژی در حال افزایش سرسام آور است، تورم هزینه های ضروری مردم از کنترل خارج شده است، زنجیره عرضه جهانی آشفته و درهم ریخته شده  و میلیون ها نفر از گرانی سوخت و کمبود غلات و کودهای شیمیایی لازم برای توسعه کشت و زرع در رنجند.

در این آشفته بازار تهمت و افترا، نه ابراز مخالفت، حتی انتقاد از تحریم های غرب علیه روسیه به معنای قرار گرفتن در معرض بی احترامی و در زمره طرفداران روسیه و پوتین قرار گرفتن و در نهایت طرد از کار و فعالیت اجتماعی است . تحلیلگران نظامی هم  در این اوضاع به هم ریخته گیج و منگ شده اند. اتاق های فکر استراتژیک عمدتا ساکت هستند. آنها که می خواهند جانشین جانسون نخست وزیر انگلستان شوند، در لفاظی‌های ستیزه‌جویانه با یکدیگر رقابت می‌کنند و وعده تحریم‌های سخت‌تر را بدون هیچ برنامه هدفمندی می‌دهند.

همه این سیاست های  کینه توزانه برای غرب بسیار خطرناکتر و هزینه سازتر خواهد بود تا برای طرف مقابل  "مسکو "!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: