ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اجلاس بریکس بدعوت چین

بریکس، رقیب دلار را

بزودی بدنیا معرفی می کند

 
 
 

 

 

"پول" جانشین "دلار" به بحثی استراتژیک در جهان تبدیل شده و در آینده بیش از امروز چنین خواهد شد. در ایران هم یک پول جدید مطرح شده بنام "زر" با پشتانه طلا. در روسیه روبل چنان تقویت شده که ارزش برابری آن با دلار به یک چهارم رسیده است. چین با پول ملی خود "یوان" تجارت جهانی می کند. در کنار همین این تلاش ها، سازمان اقتصادی بریکس هم بحث پول واحد را بصورت جدی مطرح کرده است. پیشتر ایران چنین پیشنهادی را غیر مستقیم به بریکس داده بود. در اجلاس پنجشنبه ای که گذشت کار بر روی یک ارز واحد مورد بررسی قرار گرفت. در این اجلاس رئیس جمهور چین بعنوان میزبان رسما از ایران برای شرکت دعوت کرد.

پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پیش از این اجلاس که آنلاین برگزار شد گفت: کشورهای بریکس - برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی - در حال حاضر روی راه اندازی یک ارز ذخیره جهانی جدید کار می کنند.

او در سخنرانی خود در اجلاس بریکس همین دیدگاه را مطرح کرد و گفت:

ایجاد ارز ذخیره بین المللی بر اساس سبدی از ارزهای کشورهای ما در باید انجام شود و مکانیسم های جایگزین قابل اعتماد برای تراکنش های پرداخت بین المللی بوجود بیاید. او اضافه کرد: محافل تجاری روسیه از هم اکنون اقداماتی را برای گسترش زیرساخت های حمل و نقل، تنظیم مسیرهای لجستیکی و ایجاد زنجیره های تولید جدید با هماهنگی حلقه های تجاری بریکس گسترش داده اند. مایلم تاکید کنم که استراتژی روسیه تغییر نمی کند. یعنی ضمن تقویت پتانسیل اقتصادی، فناوری و علمی خود، آماده همکاری منصفانه و آشکار با همه شرکا بر اساس اصول احترام به منافع متقابل، اولویت بی قید و شرط حقوق بین المللی و برابری کشورها و مردم هستیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: