ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دکتر فردین علیخواه:

3 تلویزیون معروف خارج کشور

چه تعداد بیننده درایران دارند؟

 
 
 
 
 

 

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با قضات و رهبران قوه قضائیه، آنها را تشویق به مقابله با فضای مجازی و رسانه های خارج از کشور کرد. آیا با سانسور و برخورد قضائی مشکل بحران مخاطب صدا و سیما و دیگر رسانه های داخلی حل می شود؟

فردین علیخواه به یکی از روزنامه های داخل کشور گفته است:

تقریباً از هر پنج ایرانی یک نفر صفحه تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی را در اینستاگرام دنبال می‌کند.

من برای تحقیقات مختلفی که درباره رسانه دارم تقریباً هر هفته تعداد دنبال‌کنندگان صفحات تلویزیون‌های ماهواره‌ای را دنبال می‌کنم. این رقم برای شبکه « من و تو» حدود هشت میلیون و هشتصد هزار نفر، و برای شبکه ایران‌اینترنشنال پنج میلیون نفر است. دوباره می نویسم: حدود نه میلیون ایرانی صفحه شبکه من و تو را در اینستاگرام دنبال می کنند.

باید از «مرگ صدا و سیما در ایران» سخن گفت. باید خودمان را برای خواندن فاتحه آماده کنیم.

تا وقتی که درد، رنج‌، پریشانی‌ها و مصیبت‌ها، تا وقتی شادی‌ها و پایکوبی‌ها، تا وقتی اعتراض‌ها و دشنام‌ها،  تا وقتی اضطراب‌ها و عصبانیت‌ها، تا وقتی افکار و جهان‌بینی‌های مردم کوچه و بازار را آنطور که هست نشان ندهند اطمینان داشته باشند که روز به روز بر این آمار اضافه خواهد شد.  آنچه گفتم به معنای آن نیست که رسانه های یادشده تمام و کمال به نیازهای مخاطبان پاسخ می دهند. این مخاطبان پریشان حال اند که در جستجوی رسانه ای هستند که روایت گر زندگی واقعی و در جریان آنان باشد و نه ادعاهای مقامات.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: