ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نماینده دائم چین در شورای امنیت سازمان ملل

هشدار چین به ناتو

برای دامن نزدن به جنگ!

 
 
 

 

 

سفیر چین در سازمان ملل متحد ناتو را عامل درگیری ها در سطح جهان معرفی کرد و نسبت به فعالیت ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه هشدار داد. او که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اوکراین سخن می گفت، تاکید کرد که گسترش ناتو به شرق به تقویت امنیت در اروپا کمکی نمی کند، بلکه برعکس باعث درگیری نظامی در اروپا شده است. بحران اوکراین بار دیگر درستی اصل غیر قابل انکار امنیت را ثابت کرد و وضعیت فعلی درسی است که ارزش فکر کردن به آن را دارد. ناتو با معرفی کشورهای دیگر بعنوان یک تهدید، خود در عمل عامل مشکلات است. ناتو باید ذهنیت جنگ سرد را بر اساس رویارویی بلوک ها کنار بگذارد.

"ما از ناتو می خواهیم که درس ها را یاد بگیرد و به بهانه بحران در اوکراین رویارویی بلوکی ترتیب ندهد نه اینکه جنگ سرد جدیدی را تحریک کند و به دنبال دشمنان خیالی در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای ایجاد درگیری ها باشد. تنها راه حل قابل دوام برای پایان دادن به درگیری ها گفتگو است و من از حاضران می خواهم با ایجاد شرایطی برای مذاکرات روسیه و اوکراین اقدام مشترکی انجام دهند. ارسال سلاح به صلح نمی انجامد کند و تحریم ها مشکلات امنیتی را حل نمی کند. این اقدامات موجب تقسیم جامعه بین المللی و تشدید درگیری هاست که در نهایت منجر به نتایج فاجعه بار خواهد شد. 

همزمان با سخنرانی نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز با انتشار یک طرح گرافیکی در توئیتر خود، دفاعی بودن پیمان نظامی ناتو را شوخی قرن توصیف کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: