ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لافونتن از بنیانگذاران حزب چپ آلمان:

امریکا می خواهد آلمان را

به ورطه یک جنگ طولانی بکشد

 
 
 

 

 

اسکار لافونتن، از بنیانگذاران حزب چپ آلمان که اخیرا در مخالفت با سیاست های جدید این حزب، آن را ترک کرد، در مقاله‌ای در نشریه سوئیسی  "ولت‌وخه سوئیس" (جهان در هفته‌ای که گذشت) نوشت:

صلح از طریق مذاکره با مسکو – علیه مخالفت ایالات متحده – به طور فزاینده‌ای یک ضرورت فوری شده. در غیر این صورت خطر جنگ هسته ای افزایش می یابد. آمریکا اروپا را به سمت یک جنگ هسته ای سوق می دهد. از همان ابتدا آشکار شد که جنگ اوکراین در واقع یک جنگ نیابتی بین ایالات متحده و روسیه است. به گفته جورج فریدمن، بنیانگذار استراتفور، هدف اصلی ایالات متحده برای همیشه جلوگیری از همکاری آلمان و روسیه بوده است. امروزه نیز میتوان مشاهده کرد که هدف از گسترش ناتو به شرق چه بوده است. همچنین می‌توانید درک کرد که چرا سال‌ها پیش، ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، آزادانه اعتراف کرد که ایالات متحده 5 میلیارد دلار برای روی کار آوردن یک دولت دست نشانده در کیف هزینه کرد. بنابراین این، قابل قبول است، زمانی که کارشناسان هشدار می دهند که استراتژی ایالات متحده یک جنگ طولانی در اوکراین است. با این حال، شگفت آور است که در آلمان کسی نمی خواهد این ببیند. در دولت کنونی سیاستمداران کمی با تجربه در عرصه سیاست خارجی وجود ندارند. حزب سوسیال دمکرات در حال حاضر فاقد سیاستمداران تنش زدایی مانند "ویلی برانت" یا "اگون باهر" است و از حزب دموکرات های آزاد نیز نمی توان انتظار زیادی داشت.  دراین میان، امروز خطرناک ترین دست نشاندگان ایالات متحده سبزها هستند. "آنالنا بائربوک"، وزیر امور خارجه دولت کنونی آلمان، از گفتمان فاشیستی استفاده می‌کند و ‌خواهان نابودی روسیه شده. او ادعا می‌کند که بر روی شانه‌های "مادلین آلبرایت" وزیر خارجه اسبق امریکا که اخیراً درگذشت، ایستاده است. نیم میلیون کودک عراقی بر اثر تحریم های ایالات متحده مردند ( در دوران وزارت خارجه البرایت اتفاق افتاد). حالا  تصور کنید اگر وزیر امور خارجه روسیه "لاوروف" مرگ نیم میلیون کودک اوکراینی را به هر دلیلی توجیه کند، سبزها چه جنجالی به پا می کردند.

افزایش تحویل تسلیحات به اوکراین بخشی از سیاست دولت بایدن است که می خواهد روسیه را به هر قیمتی تضعیف کند و برایش مرگ و میر ناشی از آن هیچ اهمیتی ندارد.  اعضای پارلمان آلمان که خواستار تحویل سلاح به اوکراین هستند نیز تا حدی مسئول افزایش تعداد قربانیان خواهند بود.

قرار است جنگ چقدر طول بکشد؟ به همان اندازه که جنگ در افغانستان طول کشید؟ چرا سیاستمداران آلمانی از شکست های جنگ های مداخله گرانه به رهبری ایالات متحده، که ارتش آلمان در آن شرکت داشت، درس نمی گیرند؟

رئیس جمهور اوکراین یک مذاکره کننده قابل اعتماد نیست، زیرا او بارها تحت فشار  ایالات متحده و افراط گرایان (فاشیست های اوکراین) قرار گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: