ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

توصیه نیویورک تایمز:

"بایدن" نباید امریکا را

بیش از این آلوده جنگ اوکراین کند

 
 
 
 
 

 

نیویورک تایمز، روزنامه‌ای که از عمده‌ترین نشریات لیبرال جهان به شمار می‌رود و حوزه نفوذ و تاثیرش ورای مرزهای آمریکاست، در مقاله‌‌ای که روز جمعه با امضای هیات تحریریه منتشر کرده نسبت به تداوم جنگ در اوکراین ابراز نگرانی کرده و از دولت بایدن خواسته در باره اهداف کمک به اوکراین در این جنگ به چند سوال معین پاسخ دهد.

بخشی از ترجمه این مقاله که "حبیب حسینی فرد" منتشر کرده را می خوانید:

«دولت بایدن باید در گفت‌وگو با رهبری اوکراین مرزها و محدودیت‌ها و ریسک‌های حمایت بی‌چشم‌انداز غرب از اوکراین را به بحث بگذارد. این در خدمت منافع و مصالح آمریکا نیست که در جنگی طولانی و پرهزینه درگیر شود. در ماه مارس استدلال نمایندگان نهاد‌های اطلاعاتی امریکایی این بود که پیام ایالات متحده و متحدان‌اش به اوکراینی‌ها و روس‌ها باید این باشد که مهم نیست که تا چه زمانی جنگ به طول خواهد انجامید، اوکراین در نهایت آزادی خود را بازخواهد یافت. اوکراین شایسته حمایت در برابر تجاوز بی‌دلیل روسیه است و ایالات متحده باید متحدان خود را در ناتو رهبری کند تا به ولادیمیر پوتین نشان دهند که این پیمان مایل و قادر به مقاومت در برابر جاه طلبی‌های او است. اما در نهایت به نفع آمریکا نیست که وارد یک جنگ همه جانبه با روسیه شود حتی اگر یک صلح از طریق مذاکره احتمالا نیازمند اتحاذ تصمیمات دشوار توسط اوکراین باشد.

اگر دولت بایدن نخواهد شفاف به این سوال‌ها  پاسخ بدهد عملا به ایجاد امنیت و صلحی پایدار در اروپا ضربه می‌زند. حمایت از جنگی که بسیار دورتر از مرزهای آمریکا در جریان است همیشگی نخواهد بود، و مسائلی مانند تورم مشکلی بزرگتر از جنگ اوکراین برای آمریکایی‌ها هستند و ادامه جنگ با اثرات منفی‌یی که بازارهای غذا و انرژی دنیا می‌گذارد احتمالا این تورم را فزون‌تر خواهد کرد. کوبیدن بر طبل پیروزی و نیز  این تصور که اوکراین با کمک وسیع آمریکا و اروپا قادر می‌شود روسیه را به موقعیت قبل از تجاوز به اوکراین عقب براند، اقدامات و فرض‌هایی خطرناک هستند.

پیروزی نظامی اوکراین بر روسیه به گونه‌ای که موقعیت سال ۲۰۱۴ را احیا کند و روسیه را از کریمه و کل منطقه دونباس عقب براند، تصوری غیرواقعی است. روسیه قوی می‌ماند و سرمایه‌گذاری حیثیتی پوتین برای انجام این تجاوز فراتر از آن است که به سادگی عقب نشینی کند.

ماه چهارم جنگ است و دولت بایدن باید برای زلنسکی و تیم او روشن کند که حمایت‌های ناتو و آمریکا و متحدانش در درافتادن با روسیه حد و مرزی دارد. این بحث نوعی چرخش آشکار در سیاست‌های غرب است و شاید موضع مذاکراتی اوکراین در برابر روسیه را تضعیف کند، ولی تصمیم دولت اوکراین در باره ادامه جنگ باید بی قید و شرط بر اساس برآوردی واقعی از امکانات خود باشد. رویارویی با این واقعیت‌ها و سوال‌ها شاید دردآورد باشد ولی این وظیفه دولت‌هاست که به دنبال یک "پیروزی" توهم‌آلود نباشند.

-----------------

مترجم خود اضافه می کند:

طرفه این که در این سوی اقیانوس هم، اریش فاد، افسر ارشد ارتش آلمان که تا سال ۲۰۱۳  و قبل از بازنشستگی شش سال ریاست بخش سیاست امنیتی و خارجی در دفتر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را بر عهده داشت و ارشد‌ترین مشاور او در این عرصه به شمار می‌رفت با رادیو سراسری آلمان مصاحبه‌ای کرده و تقریبا همان حرف‌های نیویورک تایمز و نگرانی‌ها نسبت به روند بی‌چشم‌انداز جنگ و خطر "توهم پیروزی در میدان نبرد" را مطرح کرده است.

(عنوان مطلب انتخاب پیک نت بر حسب محتوای مطلب است)

https://www.deutschlandfunk.de/interview-erich-vad-ex-brigade-general-und-lehrbeauftragter-zur-ukraine-dlf-0c295ae1-100.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: